Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت نیرو گفت: امکان نصب 30 هزار مگاوات نیروگاه بادی در کشور وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: تحقق این برنامه نیازمند سرمایه گذاری و تولید ساخت داخل است.
وی همچنین اظهارداشت: ایران از نظر ظرفیت انرژی بادی از وضعیت بسیار مطلوبی به خصوص در مناطقی از خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه برنامه دارد در مناطق مستعد کشور نیروگاه بادی احداث کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به افتتاح نیروگاه بادی در منطقه آق کندی میانه افزود: این نیروگاه با 20 واحد نیروگاهی در هر واحد 2,5 مگاوات ظرفیت تولید امروز بصورت رسمی افتتاح شد.
رجبی مشهدی اظهارداشت: مجموع ظرفیت نیروگاه بادی آق کندی میانه 50 مگاوات است.
وی با اشاره به اینکه ضریب توان تولید نیروگاه مزبور 40 درصد است، گفت: تمامی مراحل ساخت، نصب و راه اندازی این نیروگاه به مدت دو سال انجام شده است.
سخنگوی وزارت نیرو افزود: نیروگاه بادی میانه به همت صنعتگران و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و بخش خصوصی نیز برای راه اندازی این پروژه 960 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.
وی اظهارداشت: وزارت نیرو بصورت خرید تضمینی 20 ساله برق این نیروگاه را خریداری می کند.
رجبی مشهدی گفت: خوشبختانه 70 درصد تولید برق نیروگاه مربوط به فصل های مثل تابستان و ساعات اوج مصرف که کشور به این انرژی نیاز دارد.
وی افزود: بزرگترین ویژگی این نیروگاه اینکه بطور کامل به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.
سخنگوی وزارت نیرو با اعلام اینکه سازنده نیروگاه بادی میانه شرکت مپنا می باشد، اظهارداشت: جای تبریک دارد که کشور از این حیث هم به خودکفایی رسیده است.
وی در ادامه کاهش تولید گاز co2 و آلاینده های زیست محیطی و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان 50 میلیون لیتر و غیره را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.
رجبی مشهدی به رادیو اقتصاد اضافه کرد: این نیروگاه می تواند 120 هزار تن در سال کاهش تولید گاز co2 داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی یادآورشد: بطورکلی برای هر کیلووات ساعت تولید برق 700 گرم گاز co2 تولید می شود که نیروگاه بادی میانه این آلودگی را در فضا منتشر نخواهدکرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امکان نصب مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد