Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سوال سختی که دانش آموزان با آن رو به رو می‌شوند و همیشه دنبال راه حل آن هستند این است که دروس محاسباتی را چگونه باید بخوانند؟.  بسیاری از دانش آموزان با مطالعه دروس محاسباتی مانند درس های رشته تجربی و ریاضی مشکل دارند. البته ضریب این دروس برای آن‌ها بسیار مهم است، زیرا حتی آینده درسی دانش آموزان هم به کمک این دروس تا حدودی ضمانت می‌شود، اما به دلیل پیچیدگی ذاتی دروس محاسباتی مشکلاتی این وسط به وجود می‌آید که می‌توانند آن را با یک روش مناسب مطالعاتی برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان تجربی بخاطر خواندن زیاد دروس تخصصی خود مانند: زیست از درس هایی مثل فیزیک و ریاضی غافل می‌شوند، در حالی که این دروس اهمیت زیادی برای دانش آموزان در تعیین رشته شان دارند. این دروس باید کنار زیست و شیمی به خوبی خوانده شوند.

اکثر دانش آموزان درس خوان رشته ریاضی در سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی به راحتی دروس محاسباتی خود را قبول شده اند، ولی هنگامی که به تست زدن میرسد با مشکل روبرو می‌شوند و نمی‌توانند از پس تست زدن بر بیایند و درصد خیلی کمی را در این دروس می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای درس خواندن در کمترین زمان

بهترین راه کار‌ها برای مطالعه تمام دروس

برای اینکه بتوانید سر امتحان  سوالات دروس محاسباتی را بدون مشکل حل کنید باید سوالات را تک تک برای خود حل کنید؛ بنابراین برای دروس محاسباتی باید پس از فهمیدن سوال (یعنی دور اول سوال‌ها را فقط روخوانی کنید) سوال را پوشانده و شروع به حل مساله کنید.
اگر هنوز سال دوم یا سوم دبیرستان هستید دیر نشده است، شروع به حل مسائل کنید. دور اول مساله را نگاه و درک کرده و سپس بدون نگاه کردن مساله را از اول تا آخر حل کنید.

کتاب‌های تست انواع مختلقی از نکات را در یک فصل در خود جای داده اند و بعضی از سوالات درگیر با چندین فصل هست که حتی امکان دارد توضیح آن سر کلاس درس به نیم ساعت هم بکشد، حال شما فرض کنید دانش اموزی که تا دیروز شب امتحانی بوده و فقط جواب سوالات را روخوانی کرده است قصد دارد یک سوال سنگین را حل کند، تقریبا باید بگویم غیر ممکن است. دانش آموزان نا امید نشوند برای هر مشکلی راه حلی هست در این میان می‌توانند از کلاس‌های خصوصی، یا کمک همکلاسی خود استفاده کنند. یعنی باید کسی که روی مطلب مسلط‌تر است مطالب را برایشان شرح دهند و پیش‌نیاز‌های احتمالی سوالات را توضیح دهند.

اما راه حل ویژه ما برای کسانی که پایه قوی نداشته و یا می‌خواهند در زمان کمتری به بیشترین تسلط بر روی دروس محاسباتی برسند ابتدا مطالعه آن دروس بوده بعد حل مسائل آن‌ها است.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی درس خواندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند