Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@22:09:48 GMT

خطیب نماز جمعه تهران: از مردم عذرخواهی شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۹۸۵

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه شیوه اجرای سهیمه بندی بنزین در بوته نقد است، گفت: خود مسئولان هم قبول دارند توضیح لازم و اجماع نخبگانی صورت نگرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه مسئولان باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد، گفت: مسئولانی که تریبون‌های گسترده دارند و سخن آنان در جامعه موج ایجاد می‌کند مراقب کلام خود باشند، برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند معلوم می‌شود که فکر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در رابطه با حوادث اخیر پیرامون اصلاح قیمت سوخت، گفت: مدیریت مصرف انرژی و بنزین به طور خاص اجماع وجود دارد که ما یکی از کشور‌های پر مصرف هستیم که در مصرف انرژی ایراد داریم. سبک ما در مصرف انرژی متعارف نیست و ما در صدر مصرف نامناسب جهانی هستیم. مخصوصا بنزین که یک کالای ویژه و استراتژیک محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این شیوه اسراف و تبذیر جزء بیماری‌های اقتصادی است که نیاز به علاج و جراحی دارد، افزود: مانند بیماری‌های دیگر، پیکره اقتصادی ما که هم استمرار وابستگی به نفت، هم خوردن از کیسه نسل‌های آینده و هم بهره مندی نامتوازن گروه‌های مختلف به ضرر طبقات محروم و هم آسیب به محیط زیست و آلودگی هوا و هم از دست دادن فرصت طلایی صادرات را به همراه دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: به همت جوانانی که جوانمرادانه کشور را به این نقطه رساندند در ستاره خلیج فارس توانستیم جمهوری اسلامی را در بنزین به خودکفایی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه این امکانات در کشور وجود دارد که در مصرف درست، صادرکننده بنزین باشیم، اظهار داشت:، اما شیوه مصرف ما را از صدور محروم می‌کند. زمینه‌ای هم برای قاچاق این کالا وجود دارد که باید با همت ملی و تدابیر صالح، این مشکل دور شود و سبک زندگی را اصلاح کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این موضوع در دستور کار مدیریت عالی نظام بوده و راهکار‌های فراوانی برای آن دیده اند از جمله آن، واقعی شدن قیمت با گام‌های متوازن از طریق سهمیه بندی که قبلا هم امتحان شده بود و برخی زیرساخت‌های آن فراهم شده بود، اظهار داشت: چهار سال در اجرای این مصوبه تاخیر وجود دارد که هم مجلس و هم دولت باید توضبح بدهند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: جمع بندی کارشناسی و مدیریت عالی نظام این بوده است که قیمت در این مرحله افزایش پیدا کند و سهمیه بندی اتفاق بیافتد که کاری لازم، نافع و سودمند برای امروز و فردای کشور ما است.

وی با بیان اینکه شیوه اجرای این تصمیم بزرگ که همه مردم کشور با آن درگیر هستند در بوته نقد است، اظهار داشت: خود مسئولان قبول دارند توضیح لازم و اجماع نخبگانی صورت نگرفت و در نتیجه نگرانی‌ای در سطح جامعه با انبوهی از ابهامات در بین عوام و خواص جامعه به وجود آورد و از یک سو به دلیل عدم آمادگی ذهنی و از سوی دیگر نگرانی افزایش قیمت سایر کالا‌ها با توجه به تجربه تلخ گذشته منجر به عمده این نگرانی شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه برای کاهش نگرانی ها، مسئولان محترم بسته‌ای را درنظر گرفتند که هم باید اقناع ملی را مورد توجه قرار دهند و از رسانه‌ها کمک بگیرند و کوتاهی نکنند، تاکید کرد: باید از مردم دلجویی و عذرخواهی شود و به سوالاتشان پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از گرانی‌های مصنوعی نظارت‌های قاطع ادامه پیدا کند. آنچه به عنوان یارانه بنزین پرداخت می‌شود به خوبی اجرا شود و سایر مشمولین را دربر بگیرد و سهمیه‌ها اصلاح شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: این‌ها وعده‌هایی است که داده شده که ان شاء الله با عمل به آن‌ها وضعیت مناسب تری را در سال آینده داشته باشیم و به خوبی در مراحل بعدی اجرا شود که قطعا به نفع همه و کشور است.

وی با بیان اینکه ماجرای بنزین در شیوه اجرا ناراحتی عمومی را پیش آورد و اعتراضاتی را به همراه داشت که به صورت شوک بود و به تدریج در گوشه و کنار کشور التهاباتی را به وجود آورد و پاتک امنیتی جبهه استکبار به کشور ما چنانچه در گذشته اتفاق افتاده بود صورت گرفت، افزود: در ۸ ماه گذشته سران استکبار ضربه‌های استراتژیک و راهبردی را از جبهه مقاومت دریافت کردند و باورشان نمی‌شد که یک زلزله سیاسی بزرگ در سیطره پوشالی غرب واقع شد که نمونه‌های آن حمله موشکی مقاومت به فلسطین اشغالی، حمله انصارالله به آرامکو، حمله انصارالله به منابع و نیرو‌های آل سعود، حمله موفق به مناطق مهم رژیم صهیونیستی و مقابل به مثل قاطع سپاه در مورد نفتکش‌ها و ساقط کردن پهپاد راهبردی آمریکا توسط سپاه اتفاقاتی بود که پشت سر هم افتاد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: در نتیجه غلبه گفتمان مقاومت در منطقه و رنگ باختن گفتمان سازش پیش آمد و مردم منطقه توانستند در فراسوی گرد و غبار‌ها و ابر ناشی از حمله رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای دشمن رنگین کمان زیبای مقاومت را در آسمان منطقه مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که برای دولت ایالات متحده رخ داده نیاز به توضیح ندارد، افزود:آبروی آن‌ها تنها در بین دوستانشان در اروپا و منطقه لطمه خورد، البته اگر آبرویی داشتند. الان امریکا مانند شیر پیر خسته‌ای شده است که هر از چند گاهی عربده می‌کشد و دندان‌های ریخته خود را به این و آن نشان می‌دهد و این فقط بزدلان را می‌ترساند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: این وضع دشمن ماست و هر روز هم شاهد افول و شتاب در افول «امپریالیسم جهانی» به سرکردگی آمریکا به لطف خداوند هستیم که درمانده از شکست‌های متعدد از جمله فشار حداکثری به نقطه اصلی مقاومت که ایران محسوب می‌شود شده اند چرا که نتوانستند به چیزی که می‌خواستند برسند.

وی اظهار داشت: سال‌ها برنامه ریزی کردند و بعد از ماجرای ۹۶ بلافاصله مشغول طراحی‌های جدید شدند و هزینه فراوانی متحمل شد تا بتوانند با یک پاتک امنیتی در مقابل حمله‌ای که از جبهه مقاومت به آن‌ها شد شکست‌های خود را جبران کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه این‌ها واکنش‌های منفعلانه دستگاه استکبار نسبت به جبهه مقاومت و کانون اصلی آن یعنی ایران است، بیان کرد: در این نگاه آن‌ها امنیت کشور‌های مخاطب را در دستور کار خود قرار دادند. در عراق اقدام کردند که توسط مرجعیت و مردم کنترل شد، اما همچنان ادامه دارد. در لبنان باز روش خود را نوسازی کردند آن را روش «هنگ کنگی» اعلام کردند.

وی تصریح کرد: ورود به اعتراض‌های معمولی که در کشور‌ها شکل می‌گیرد و مطالبات بر حقی که مردم دارند و سوار شدن بر موج اعتراضات مطالبات و آسیب زدن به امنیت تولید هرج و مرج و اغتشاش و امثال آن از اقدامات آن‌ها است. آمدند سراغ ایران و کار بسیار بزرگ و وسیع و پیچیده‌ای انجام دادند و با حمایت اقتصادی توسط عوامل و اتباع خود در منطقه خرج‌ها و سرمایه گذاری عظیمی کردند.

تکمیل می‌شود ...

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نماز جمعه تهران حجت الاسلام حاج علی اکبری بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده نمی خواهند مردم سود کنند، عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است.

وی افزود: در خصوص تاخیر مترو تهران- کرج باید بپرسم.

زاکانی در توضیحی درباره کمک شهرداری به پلیس در طرح «عفاف و حجاب» اظهارداشت: به هر کسی که هر کاری در شهر در راستای خدمت خود بکند، کمک می دهیم. هر کسی بخواهد خدمتی ارائه بدهد اعلام می کند چه کمکی نیاز دارد و شهرداری نیز بر اساس وظیفه خود کمک می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان