Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:31:16 GMT

کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۰۵۵۶

کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کلایو جیمز مجری، شاعر و منتقد تلویزیون استرالیایی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

نماینده او تایید کرد که جیمز در خانه‌اش در کمبریج درگذشت و مراسمی در کالج پمبروک کمبریج برای او برگزار شد.

سازمان یونایتد ایجنتس گفت: کلایو تقریبا ۱۰ سال پس از این درگذشت که برای نخستین بار مشخص شد بیماری مرگباری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال او یک ماه پیش برای آخرین بار قلمش را زمین گذاشت. وقتی بیماری‌های این نویسنده بیشتر شدند، او با صبر و قدرت تحمل کرد و تا لحظه آخر می‌دانست که تجربه‌های خوبی در این دنیا داشته است.»

دان پیترسون ویراستار شعر جیمز در خانه نشر پیکادور گفت: «با وجود اینکه این خبر به هیچ وجه غیرمنتظره نبود، هنوز هم شنیدن آن بسیار شوکه‌کننده است چون با وجود اینکه او در سال‌های آخر نحیف‌تر شده بود، نیروی زندگی‌اش به نظر غیرقابل نابود شدن می‌رسید. او تا پایان عمرش انسانی گرم، مهربان و شوخ‌طبع بود و بسیار دلمان برایش تنگ خواهد شد.»

جیمز که سال ۱۹۳۹ با نام ویویون جیمز در سیدنی به دنیا آمد، در دانشگاه سیدنی مشغول تحصیل شد و بعد در آغاز دهه شصت میلادی به لندن نقل مکان کرد. او بعدها به کالج پمبروک در کمبریج رفت و رییس جامعه درام کمبریج شد.

او کار نقد ادبی خود را برای مجله‌های ادبی آغاز کرد و بعد در سال ۱۹۷۲ تبدیل به منتقد تلویزیونی شد. در عین حال آوازه او به عنوان یک شاعر رشد کرد و کتاب‌هایی هجوی درباره سیاست و جو ادبی لندن به چاپ رساند. بعدها او تبدیل به نویسنده کتاب خاطرات شد و مجموعه‌ای از اتوبیوگرافی‌ها را منتشر کرد که در آنها به جزییات دوران کودکی‌اش در استرالیا و نقل مکان کردنش به انگلستان ‌پرداخته شده بود. نویسندگی او باعث شد خودش در برنامه‌هایی از جمله «کلایو جیمز در تلویزیون» محصول شبکه آی‌تی‌وی جلوی دوربین هم برود.

بعد از چند دهه نویسندگی و مجری‌گری او سال ۲۰۱۰ متوجه شد سرطان دارد که منجر به درمانی طولانی مدت شد. وی در ستون‌هایی که از آن موقع به بعد می‌نوشت بسیار به مسئله مرگ خودش می‌پرداخت و برای گاردین هم ستون «گزارش‌های مرگ من» را می‌نوشت که به این می‌پرداخت که نزدیک شدن به پایان زندگی چه حسی دارد.

جیمز بهار و تابستان ۲۰۱۹ را صرف نوشتن و ویراستاری یک اتوبیوگرافی به نام «آتش لذت» کرد که یک ماه پیش تمام شد و سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد.

کد خبر 4783804

منبع: مهر

کلیدواژه: درگذشت چهره ها نویسنده جهانی ادبیات جهان استرالیا ترجمه هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی میراث فرهنگی گردشگری ادبیات ادبیات جهان هفته کتاب و کتاب خوانی ادبیات کودک و نوجوان نشر نو جایزه جلال آل احمد معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه بین‌المللی هندیران، جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» را به مناسبت انتشار غزل مقام معظم رهبری که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق خوانده بودند، برگزار می‌کند.

در این جلسه نیز به روال نشست گذشته شاعران ایرانی و خارجی به استقبال بیت «تو راست معجزه در کف ز ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» از مقام معظم رهبری که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، می‌پردازند.

این جلسه جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۱ به وقت تهران و ۲۳ به وقت دهلی نو به‌صورت زنده در پیام‌رسان بله برگزار می‌شود.

جلسه نخست این نشست ادبی، جمعه ۷ اردیبهشت تشکیل شده بود.

کد خبر 6093962 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • پُل آستر درگذشت
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • بحران ادبیات داریم
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA