Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی -سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان برگزارشد. ائمه جمعه استان همدان با توجه به فرارسیدن روز مجلس و نقش مهم مردم در انتخابات بر لزوم افزایش اطلاعات و انتخاب صحیح مردم تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه همدان: مسئولین مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرند

آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان همدان با اشاره به حوادث اخیر در کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق گفت: حادثه اخیر حمله به کسولگری جمهوری اسلامی در عراق توسط برخی از آشوبگرها که منسوب به جریان حزب بعث هستند نشان داد که دشمن می خواهد آتش فتنه ها را در کشور ما و منطقه روشن نگه دارد.

وی ضمن درخواست از توجه بیشتر نیروهای اطلاعات به مسائل امنیتی کشور گفت: زحمات نیروهای اطلاعات بر هیچ کس پوشیده نیست اما لازم است نیروهای اطلاعات توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در اغتشاشات اخیر گزارشاتی داشتیم که برخی مسلح بودند و لازم است جریان اطلاعات از ورود تسلیحات نظامی به کشور جلوگیری کند و توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وعده های اخیر دولت گفت: دولتمردان وعده هایی را داده بودند که یارانه هایی را به حساب مردم واریز خواهند کرد پس باید به این وعده به طور کامل عمل کنند.

شعبانی با بیان اینکه اظهارنظرهای مسئولین نباید به نگرانی های مردم دامن بزند گفت: اظهارنظرهای متفاوتی از سوی مسئولین شنیده می شود که ممکن است باعث نگرانی مردم شود و طبیعتا نیاز به مدیریت است تا شکاف طبقاتی بیشتر نشود.

وی عنوان کرد: اگر قرار است که سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت داشته باشیم باید آن چیزی که از بودجه ها به دست می آید به سمت و سوی محرومیت زدایی برود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مردم نگرانی هایی دارند و امیدواریم این مساله در استان با همت مسئولین مدیریت شود .

وی با بیان اینکه مسئولین باید مسئولیت تصمیمات بزرگشان و اثرات آن را بپذیرند گفت: گاهی از موارد مردم اعتراض دارند و می گویند ما چگونه اعتراض خود را بیان کنیم.

شعبانی افزود: مردم توجه داشته باشند اتفاقات و مدیریت هایی که در جامعه اتفاق می افتد محصول انتخابات ما است و اگر اعتراضی دارید در انتخابات آن را مدیریت کنید.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز مجلس گفت: انتظار از مجلس سورای اسلامی این است که همه همچون شهید ایت الله مدرس باشند و به مردم خدمت رسانی و صدای فریاد مظلومین باشند.

امام جمعه بهار: دقت کنید افرادی جوان و حزب اللهی وارد مجلس شوند

حجت الاسلام طالقانی، امام جمعه موقت بهار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان به روز ۵ آذر و سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج در کشور اشاره کرد و گفت: جریان بسیج زمینه ساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۰ آذر روز شهادت حجت الاسلام مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است و چون امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم، از این حیث اهمیت زیادی برای ما دارد.

امام جمعه بهار به بیان نکاتی در باب انتخابات پرداخت و با استناد به فرمایشات رهبری گفت: رهبر در دیدار با دانشجویان به زمینه سازی لازم برای ورود جوانان حزب اللهی به این عرصه تاکید داشتند که این خود لازمه وجود مجلسی جوان است.

وی ادامه داد: در انتخاب خود دقت کنید تا افراد جوان، ارزشی و حزب الهی را وارد مجلس کنید. کسی که پول دارد و زور دارد همه او میشناسند، اما جوانان جایی برای عرضه اندام ندارند.

حجت الاسلام طالقانی در ادامه با تشکر از ملت ایران در دفع فتنه اخیر گفت: خوشبختانه در همدان هیچگونه اغتشاشی رخ نداد. همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین است. مسئولین هم دقت کنند تا قیمت اجناس بالا نرود و راه سوء استفاده افراد از وضعیت موجود بسته باشد.

امام جمعه بخش گل تپه: آرمان های انقلاب دلیل دشمنی مستکبران عالم است

حجت الاسلام ابراهیم موسوی، خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه امروز اظهار کرد: کسانی که حقی یا مالی را از دیگران ضایع کرده باشند ،نخست باید از این گناه بزرگ توبه کنند و از خدا عذر خواهی نمایند چراکه ابتدا قانون خدا نا دیده گرفته شده، سپس از حق مردم طلب بخشش نمایند.

امام جمعه گل تپه با تکمیل سخنان خود افزود:حق‌الناس حقوقی که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند اما حق‌الله حقوقی است که انسان در رابطه با خداوند باید رعایت کند.

وی افزود: در دیدگاه اسلامی، مال و دارایی مؤمن و گاهی اموال دیگران محترم است و مصونیت دارد و اتلاف و تجاوز در آن مجاز نیست.

موسوی اضافه کرد:استفاده از ظرفیت های نهفته ای که در مردم هست،باید توجه داشته باشیم که ما مردمی داریم ڪه در هیچ زمانی نبوده،دشمن نیز همواره درحال نقشه کشیدن علیه کشور است اما این مردم هستند که در راستای انقلاب و رهبرخود قیام می کنند،و کشور های دیگر نیز می دانند که مردم ایران با کشورهای دیگر فرق می کنند.

امام جمعه گل تپه با اشاره به دیدار رهبری با فعالان اقتصادی در هفته پیش گفت: تا آرمان های انقلاب هست این‌ شیطنت و دشمنی ها هست و با عوض‌ شدن دولت دشمنی ها تمام نمی شود.

امام جمعه بخش شیرین سو: تصمیمات مسئولین در یک جامعه تاثیرات فراوانی دارد

حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه بخش شیرین سو در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به دیدگاه های شهید رجایی اظهار کرد: شهید رجایی معتقد بود سخت ترین عذاب های خداوند در انتظار مسئولین است چرا که تصمیمات مسئولین در یک جامعه تاثیرات فراوانی دارد.

وی با درخواست از مسئولین افزود: مسئولین آگاه باشند وقتی مسئولی برای ۸۰ میلیون انسان در حوزه های مختلف تصمیم گیری می کند در زندگی آن تعداد از مردم نقش می گذارد پس مسئولین مردم را تحت فشار قرار ندهند و در تصمیم گیری ها مسئولانه عمل کنند.

منصوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: فتنه جدید با مدیریت مثلث اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی بود که با درایت رهبری و بصیرت مردمی بر ملا شد.

امام‌جمعه نهاوند: دشمن از انقلاب اسلامی ضربه‌های سختی خورده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: ملت ایران اسلامی با وحدت و مقاومت در مقابل تهدیدها و فتنه‌ها ایستاده است و به حدی از بازدارندگی رسیده است که دشمنان جرئت تعرض به کشور را ندارند.

وی اظهار داشت: قدرت دفاعی کشور به حدی رسیده است که دشمنان خودشان می‌دانند در صورت تعرض با پاسخ محکم ایران اسلامی مواجه می‌شوند.

مغیثی گفت: همه پیشرفت‌های کشور درگرو کار جهادی و تفکر بسیجی بوده است و دشمن از این تفکر واهمه دارد چون به برکت همین تفکر انقلاب اسلامی شکست‌ناپذیر شده است.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: در اتفاقات اخیر در کشور همه اشرار و دشمنان انقلاب اسلامی به خط شدند و به میدان آمدند ولی به برکت حضور مردم درصحنه و بصیرت مردم باعث ناامیدی دشمنان شد.

مغیثی گفت: دشمنان از هر راهی برای ناامید کردن مردم و ضربه زدن به انقلاب اسلامی بهره می‌برند که در اغتشاشات اخیر دست دشمنی آن‌ها را به‌خوبی در پشت این حوادث می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی نشان دادند که دشمن را به‌خوبی می‌شناسند و راه اعتراضات قانونی خود را از اشرار و اغتشاشگران جدا کردند و در سراسر کشور بر ضد اغتشاش‌گران راهپیمایی‌های باشکوهی برگزار کردند.

مغیثی گفت: نباید به بهانه اصلاح قیمت بنزین کالاها گران شوند و مسئولان باید با بازرسی و برخورد قانونی اجازه ندهند که اصناف اجناس را گران کنند.

وی بیان داشت: بازرسی‌های مستمر از بازار و کنترل قیمت‌ها باید توسط ادارات مربوطه انجام شود تا از هرج‌ومرج قیمت‌ها جلوگیری شود.

امام‌جمعه نهاوند گفت: دشمنان از انقلاب اسلامی ضربه‌های سختی خورده است و هر کاری بتواند برای نابودی انقلاب اسلامی انجام می‌دهد که راه عبور از این مشکلات وحدت کلمه و ولایتمداری است.

وی اظهار داشت: دشمن هر کاری توانسته کرده است و مقاومت راه مقابله با نقشه‌های دشمنان در طول این ۴۰ سال بوده است که این راه باید تداوم یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این مورد توجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.

علم الهدی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.

علم الهدی با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

وی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

علم الهدی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

کد خبر 847240 منبع: شفقنا برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه زنان - حجاب سید احمد علم الهدی

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز