Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:55:28 GMT

اجرای طرح شنبه های کتاب در کانون های مساجد گلستان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۵۹۹۶

اجرای طرح شنبه های کتاب در کانون های مساجد گلستان

بیکی از اجرای طرح شنبه های کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان خبر داد.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ کتابخوانی یکی از زیباترین فعالیت های فرهنگی است که می تواند بستر نهادینه شدن فرهنگ صحیح را در جامعه عملی کند و از هر طریقی و با هر قالب و فعالیتی که بتوان به عملیاتی سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کرد باید آن را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: شنبه های کتاب یکی از طرح های خوب و موفقی است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور آن را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم طرح شنبه های کتاب سهولت و راحتی در برگزار آن است که می تواند به سرعت گسترش یابد و می تواند عمیق و نیز تاثیرگذار باشد.

 

بیکی با بیان اینکه آینده طرح شنبه های کتاب، آینده روشن و موفقی است، اظهارداشت: هم اکنون در کانون های مساجد استان گلستان 30 کانون فرهنگی و هنری مسجد مجری این طرح هستند که با پیگیری ستاد استان مجری کانونی این طرح گسترش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح، گفت: امام جماعت در اولین روز هفته بعد از نماز؛ کتاب های مفید در زمینه های مختلف از جمله دفاع مقدس، مذهبی، شعر و ادبیات، تاریخی، داستان و رمان، سبک زندگی، روان شناسی و موفقیت، فلسفه و منطق، هنری، کودک و نوجوان، علمی و مهندسی، کسب و کار و مطبوعات را با در نظر گرفتن رده های سنی مختلف و نیازهای بومی منطقه انتخاب و به معرفی آن می پردازد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: معرفی مؤلف، ناشر، عنوان، تعداد صفحه، موضوع کتاب و قرائت جملات و نکات طلایی، کوتاه و جذاب از کتاب از جمله مواردی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد قرآن مسجد اغتشاشات اخیر در کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه هفته بسیج اغتشاشات انتخابات طرح شنبه های کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم