Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@09:27:41 GMT

آنالیز خودرو‌های الکتریکی در «چرخ»

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۶۸۰۱

آنالیز خودرو‌های الکتریکی در «چرخ»

شصتمین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۱۱ آذر، با موضوع خودرو‌های الکتریکی از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این برنامه محمود حاج‌زمان به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با دکتر ایمان شریفی، استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره‌ی خودرو‌های الکتریکی گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خودروی برقی یا خودروی الکتریکی به خودرویی گفته می‌شود که از باتری‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی، و از موتور الکتریکی به‌عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کند. ایالت متحده‌ی آمریکا تا سال ۲۰۱۵ بیشترین سهم جهانی فروش خودرو‌های برقی را به خود اختصاص داده بود، اما چین در سال ۲۰۱۶ با حدود یک سوم سهم جهان، بیشترین سهم خودرو‌های برقی را دارا شد. چین با بیش از ۲۰۰ میلیون دوچرخه‌ی برقی، سه تا چهار میلیون وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی کم‌سرعت و بیش از ۳۰۰ هزار اتوبوس برقی، تاکنون پیشتاز جهانی در برقی کردن دیگر روش‌های حمل‌ونقل هم بوده است. با وجود اینکه خودرو‌های هیبریدی به بازار خودرو ایران هم راه یافته‌اند، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و ارزان و در دسترس‌تر بودن سوخت‌های فسیلی، مصرف‌کنندگان این خودرو‌ها در کشور بیشتر از منبع انرژی سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.

در بخش روایت خبری، مائده گیوه‌چین، مهم‌ترین خبر‌های روز دنیای دیجیتال را مرور خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از آزمایشگاه آزمون و ارزیابی تجهیزات شبکه و امنیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر بخش دیگری از شصتمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویداد‌های علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه چهارم سیما برنامه چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود