Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:54:10 GMT

سود خرید حمایتی زعفران در جیب دلالان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۷۵۲۳

سود خرید حمایتی زعفران در جیب دلالان

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران از ابتدای فصل برداشت تغییری نداشته است، اظهار کرد: زعفران دسته‌ای کیلویی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلو زعفران درجه یک حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ تومان در بازار قیمت دارند.

وی در خصوص پیش بینی برداشت زعفران در سال ۹۸ گفت: دولت حدود ۵۰۰ تن برداشت را پیش بینی کرده بود، اما تا زمانی که فصل برداشت زعفران خاتمه نیابد نمی‌توان رقمی را اعلام کرد از این رو باید تا پایان فصل برداشت منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای ملی زعفران به بحث خرید توافقی زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: در صورتی که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود می‌توان خرید توافقی را موفق دانست، اما متاسفانه پرداخت پول کشاورزان با تاخیر انجام می‌شود.

حسینی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه قیمت خرید حمایتی زعفران از نرخ‌های بازار بیشتر است، اما شنیده می‌شود بسیاری از افرادی که زعفران خود را تحویل می‌دهند کشاورزان واقعی نیستند و عده‌ای فرصت طلب زعفران کشاورزان را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کرده و برای سود بیشتر تحویل دولت می‌دهند.

وی افزود: پولی که سازمان تعاون روستایی پرداخت می‌کند در برخی موارد به دست کشاورزان نمی‌رسد و سود آن به جیب دلالان و فرصت طلبان می‌رود و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زعفران دلالان کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان