Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شوار شهری تهران در نشست تخصصی آب، فضای سبز و مدیریت شهری با تأکید بر اینکه بر این نشست به دنبال این هستیم تا با گفت‌وگو از نظر صاحبنظران استفاده کنیم، گفت: نظر متخصصان در حوزه مصرف و مدیریت آب می‌تواند نقشه راه ما باشد تا با کمک آن‌ها اقدام‌های هدفمندی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به تاریخ تهران گفت: وقتی ما به تاریخ تهران رجوع می‌کنیم به باغ شهری می‌رسیم که آب در آن جاری و روان بود و باید بدانیم آب به عنوان میراث طبیعی ارزشمند حقوق مادی و معنوی دارد که باید به آن توجه شود.

صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه در دهه اخیر چرخه آب به شکل نامتعادل در آمده است، گفت: این حادثه ناشی از عملکرد مردم است که نارسایی جوی به دنبال دارد و بر اساس مطالعات انجام شده در جریان روند مصرف آب به این نکته پی می‌بریم که از ابتدای قرن ۲۰ تا امروز و بر اساس پیش بینی انجام شده تا سال ۲۰۵۰ به نقطه‌ای می‌رسیم که در آنجا طلاقی میزان مصرف و آب در دسترس شکل می‌گیرد و باید گفت همین امروز نیز در برخی از جوامع به همین نقطه رسیدیم.

او افزود: نتایج این ارزیابی در نقطه طلاقی مصرف منابع آب به عنوان شاخصی کلیدی نشان از بحران آب در جهان دارد و اگر این روند در ایران ادامه پیدا کند با پیش بینی ۹۰ میلیون نفر جمعیت در سال ۱۴۰۰، ۱۳۰ میلیارد متر مکعب آب نیاز ما است که تأمین این کشور را با چالش جدی مواجه می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به تراکم تهران گفت: به واسطه تراکم جمعیت، تهران ۲۰ برابر تراکم کشور تراکم دارد که این موضوع حساسیت ویژه‌ای را در برنامه ریزی‌ها پیش روی ما قرار می‌دهد که باید به آن توجه کنیم.

صدر اعظم نوری تصریح کرد: علاوه بر اهمیت کمیت منابع آبی لازم است تا ما سازوکار مناسب در حوزه مدیریت مصرف را شناسایی کنیم و به دنبال توسعه وروش‌های مدیریت آب سبز الگوی بهره برداری و افزایش مشارکت مردمی باشیم.

بیشتر بخوانید: هاشمی: در حوزه ایجاد تصفیه خانه عقب هستیم

او تصریح کرد: ۱۱ تا ۱۲ درصد جمعیت کل کشور در تهران زندگی می‌کند و باید گفت مساحت پایتخت رقمی در حدود ۱ درصد مساحت کل کشور است و ما باید به این نکته توجه کنیم که هرچه رشد جمعیت افزایش پیدا می‌کند، فضا برای محیط سبز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهری تهران با اشاره به شاخص جهانی در استاندارد فضای سبز گفت: در کشور‌های اروپایی استاندارد فضای سبز بین ۱۰ تا ۵۰ متر مربع است که در تهران این رقم بین ۷ تا ۱۴ متر مربع است.

صدراعظم نوری تأکید کرد: ما باید سیاست‌های خود را تغییر دهیم و تلاش کنیم فضای سبز موجود حفظ شود که در این مسیر می‌توانم به حرکت انقلابی شورای شهر پنجم که همان لغو مصوبه برج باغ‌ها بود اشاره کنم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!

به گزارش خبرآنلاین،برج میلاد در اقدامی عجیب در ماه های پایانی سال گذشته فراخوان استخدام داد و با جذب نیروهای جوان و حقوق ۵ میلیون تومانی، از خدمات آنها در ایام پربازدید سال بهره گرفت.

کانال تلگرامی چند ثانیه در خبری نوشت: حالا بعد از پایان تعطیلات عید و کاهش آمار بازدیدکنندگان، نیروهایی که ۲ تا ۳ ماه از جذب آنها گذشته بود از این مجموعه کنار گذاشته و حتی حقوق این افراد نیز پرداخت نشده است!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902798

دیگر خبرها

  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور