Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت بر ضرورت نصب فیلترهای کاهنده آلودگی هوا بر روی خودروهای دیزلی و وسائط نقلیه عمومی همچون اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی تقویت زیرساخت های حمل و نقل عمومی، کاهش تک سرنشینی، بالابردن کیفیت سوخت، نصب فیلتر کاهنده آلودگی هوا بر روی خودروهای دیزلی و وسائط نقلیه عمومی، کاهش تردد افراد در معرض خطر همچون کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران مزمن تنفسی و قلبی در زمان پیک آلودگی هوا در کلانشهرها را از جمله مهم ترین  راهکارهای مقابله با آلودگی هوا برشمرد و گفت: مقابله با معضل آلودگی هوا کار یک سازمان یا ارگان نیست و همه ارگان ها و سازمان ها و مردم باید برای کاهش آلودگی هوا کمک و با هم همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی راهکار بسیار شناخته شده‌ای در دنیا است که هم اکنون کشورهای درگیر با آلودگی هوا این راه را در پیش گرفته اند.

وی ایجاد آلودگی بیشتر توسط خودروهای دیزلی نسبت به وسائط نقلیه بنزینی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خودروهای دیزلی نسبت به خودروهای بنزینی ذرات معلق آلوده کننده بیشتری تولید می‌کنند، بنابراین لازم است با نصب فیلترهای مخصوص کاهنده آلودگی بر روی این خودروها در جهت کاهش آلودگی گام برداریم.

معاون بهداشت گفت: لازم است افراد در معرض خطر همچون کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار و افراد سالمند بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن تنفسی و قلبی از تردد در روزهای پیک آلودگی هوا به ویژه کلانشهرهای بزرگ خودداری کنند. استفاده از ماسک‌های مخصوص نیز به سلامتی افراد کمک می‌کند.

رئیسی افزود: افزایش کیفیت سوخت وسائط نقلیه بنزین سوز و کیفیت ساخت این وسایل نقلیه راه حل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی از شهروندان خواست تا حد امکان از تک سرنشینی به ویژه در ایام تشدید آلودگی هوا اجتناب کنند و گفت: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد در مهر و آبان ۹۸ شاخص کیفیت هوا بیشتر از سال قبل در همین ماه‌ها افت کرده است. امسال تعداد روزهای سالم نسبت به سال قبل کمتر شده که این یعنی آلودگی افزایش یافته است. در تهران شاهد افرایش ۳.۳ برابری حد مجاز ذرات معلق آلوده کننده هوا در مقایسه با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا سلامت نصب فیلتر دوده خودروی دیزلی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، افت ۶۶۰ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۴۸۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۳۲۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی روز گذشته ۱۰۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسیده است.

کد خبر 6090932 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا