Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس ابقای معافیت صددرصدی اهالی فرهنگ و هنر را شتاب زده، غیرکارشناسی و سیاسی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ابقای معافیت صددرصدی اهالی فرهنگ و هنر را شتاب زده، غیرکارشناسی و سیاسی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است:   ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر لاریجانی
سلام علیکم

با توجه به نامه ۱۰ آذر ۹۸ دکتر نوبخت مبنی بر لغو پیشنهاد کاهش معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال ۹۹ و ابقای معافیت صددرصدی فعالان این حوزه از پرداخت مالیات، به اطلاع می‌رساند انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) این اقدام دولت را غیر کارشناسی و سیاسی دانسته و معتقد است دستور لغو این پیشنهاد، با شتابزدگی انجام شده است.

برقراری معافیت‌های مالیاتی برای نویسندگانی با حق‌التالیف ناچیز یا ناشران و مطبوعاتی که هر چند وقت یکبار با نوسانات قیمت کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنند سیاست درستی است. این سیاست‌ها باید ادامه یابد و فعالان حوزه فرهنگ و مطبوعات را مورد حمایت قرار دهد. اما این حمایت‌ها در مورد همه اصحاب فرهنگ و هنر ضرورتی ندارد و مضر نیز می‌باشد؛ به عنوان مثال بازیگران، کارگردانان و خوانندگان که برای فعالیت‌های خود دستمزد‌های کلان دریافت می‌کنند سالهاست از این لطف بی‌جا بهره می‌برند و هیچگونه مالیاتی در قبال دستمزد‌های خود پرداخت نمی‌کنند. این در حالی است که کشور روز‌های سخت تحریمی را پشت سر می‌گذارد و دولت نیز با کسری بودجه‌ای کم سابقه مواجه است؛ لذا ضروری است به توجه به درآمد و نیاز‌های هر گروه فعال در حوزه فرهنگ و هنر، معافیت لازم برای همان گروه وضع گردیده و از باقی گروه‌ها مانند هنرمندان مالیات اخذ شود.
این روند نه تنها در مورد اهالی فرهنگ و هنر، که باید در خصوص گروه‌های مختلف مانند پزشکان و وکلا و بخش‌هایی مانند عایدی سرمایه و سپرده‌های بانکی نیز در پیش گرفته شود.

اینک مطالبه ما از دولت این است که با بررسی‌های کارشناسی، سیاست‌های تبعیضی و ترجیحیِ عدالت محور در خصوص اخذ مالیات از اهالی فرهنگ و هنر را به کار گیرد. اتخاذ سیاست‌های مالیاتی دقیق در حوزه‌های مختلف باعث جبران بخش مهمی از کسری بودجه دولت شده و عدالت را در بین اقشار مختلف به اجرا می‌آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معافیت مالیاتی هنرمندان رئیس مجلس مالیات پزشکان مالیات عایدی بر سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عکس از چهره غمگین علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور حجت الاسلام احمد ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، خانواده شهید مطهری، محسن هاشمی و نمازگزاران مسجد جامع نارمک برگزار شد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902254

دیگر خبرها

  • ۲ عکس از چهره غمگین علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است