Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی لوایح «مجوز خرید تجهیزات از طریق شرکت‌های لیزینگ»، «قرارداد اقاله و صلح پروژه مشارکتی معلم 81-83» و «اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی رسالت» در شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

در هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، لایحه‌های مختلفی در صحن علنی شورا مطرح و تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از این لوایح که با اکثریت آراء به تصویب رسید، لایحه «مجوز خرید تجهیزات از طریق شرکت‌های لیزینگ» بود.

متن این مصوبه به شرح ذیل است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، برای مدت 2 سال به منظور تأمین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز خود مانند آسانسورها، تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، تجهیزات و ملزومات سیستم‌های آبیاری، تجهیزات فضای سبز، ماشین‌آلات خدمات شهری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، سیستم‌های هوشمند و تجهیزات ترافیکی و سایر کالاهای مربوط به پروژه‌های شهری شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته نسبت به خرید آن‎ها تا سقف بیست هزار میلیارد ریال از طریق شرکت‌های لیزینگ مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، به نام شهرداری مشهد مقدس، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و یا به نام پیمانکاران و تامین‌کنندگان طرف قرارداد مجموعه شهرداری مشهد (که مطالبات نقدی آنها قطعی شده است) با تضمین باز پرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی توسط شهرداری اقدام نماید.

تبصره 1- شهرداری مشهد مقدس مکلف است میزان اعتبار مورد نیاز برای بازپرداخت اصل اقساط و سود آن را به نسبت سال‌های سررسید اقساط در بودجه همان سال پیش‌بینی و لحاظ نماید.

تبصره 2- کلیه قراردادهای مشمول این مصوبه بایستی به تایید کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر برسد.

تبصره 3- شهرداری می بایست گزارش عملکرد خود در خصوص این مصوبه را هر 6 ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارائه نماید».

تصویب قرارداد اقاله و صلح پروژه مشارکتی معلم 81-83

 همچنین قرارداد اقاله و صلح پروژه مشارکتی معلم 83-81 به تصویب رسید که متن این مصوبه نیز به شرح ذیل است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور تحقق منافع خود نسبت به اقاله قرارداد پروژه مشارکتی معلم 83-81 به شماره 40709/21 مورخ 1391/03/21 (موضوع قرارداد شماره 40159/62 مورخ 91/03/20) در قالب صلح نامه پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نموده و همزمان با اقاله مذکور، واگذاری مالکیت قسمتی از عرصه پروژه (طبق نقشه و کروکی پیوست) به متراژ 88/15190 مترمربع با کاربری تراکم کم مسکونی به مبلغ 683.589.600.000 ریال (از قرار هر مترمربع 45.000.000 ریال مطابق نظریه هیأت رسمی کارشناسی به شماره 177/1 مورخ 98/02/30) و همچنین واگذاری امتیاز آن قسمت از عوارض صدور پروانه ساختمانی مربوط به املاک پروژه، مطابق ریز محاسبات فاکتور درآمدی با زیربنای 162576 مترمربع به شرح پیوست، به مبلغ 1.611.898.258.367 ریال و جمعا معادل 2.295.487.633.367 ریال، در قالب صلح نامه پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) اقدام نماید.

تبصره 1: تهاتر املاک و مستغلات مندرج در جدول شماره یک (لیست پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر) و با نرخ کارشناسی رسمی بصورت همزمان با ارزش کارشناسی ملک و حقوق شهرداری مورد تایید قرار گرفت.

تبصره 2: تهاتر املاک و مستغلات مندرج در جدول شماره دو (لیست پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر) فقط درصورت پذیرش از سوی طلبکاران شهرداری به عنوان تصفیه بخشی از بدهی شهرداری مورد تایید است.

تبصره 3: با توجه به این که ملک متعلق به ورثه مجاور زرگر در حاشیه بلوار وکیل آباد به مساحت2276.30 متر مربع و دو قطعه زمین واقع در حاشیه میدان نمایشگاه به مساحت های517.5 متر مربع و 510 متر مربع در اولویت های تملک شهرداری جهت اجرای پروژه های شهری می باشد، شهرداری مشهد نسبت به تهاتر ارزش ریالی املاک فوق با قسمتی از رقم پروانه پروژه با لحاظ 15% تخفیف اقدام نماید».

تصویب لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی رسالت

در ادامه جلسه امروز، لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی رسالت به تصویب رسید که متن این مصوبه به شرح ذیل است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با عنایت به مصوبه شماره 1833/3/ش مورخ 89/3/31 و مستند به مفاد قرارداد شماره 14784/88/21 مورخ 88/12/10 درخصوص پروژه مشارکتی رسالت با مشارکت شرکت توسعه و عمران امید، با توجه به تغییرات ایجاد شده در سطح و سطوح پروژه، نسبت به اصلاح قرارداد به منظور تعیین تکلیف نهایی مسایل فی مابین شهرداری مشهد و شرکت توسعه و عمران امید برمبنای اصلاحیه قرارداد پیوست (ممهور به مهر شورای اسلامی شهر) و صورتجلسه شماره 243367/97/34 مورخ 97/12/13 و جداول و مستندات آن، با رعایت تبصره زیر اقدام نماید.

تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، موضوع اسقاط هرگونه ادعاهای بعدی شرکت توسعه و عمران امید را در اصلاحیه قرارداد لحاظ نماید».

همچنین در ابتدای جلسه امروز، تقی ابراهیمی‌سالاری با 13 رای حاضر به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر به مدت دو سال دیگر انتخاب و ابقا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد مصوبات شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات

نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ۹ اردیبهشت، روز شوراها در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمانه اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان شامگاه یکشنبه _شانزدهم اردیبهشت‌_ با حضور رؤسا و اعضای شورا برگزار شد.

اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص پیشرفت و توسعه شهر، همچنین اصلاح ساختارها و بهره‌گیری از فرصت‌ها پرداختند.

انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای ادواری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر فرصتی برای خدمت به مردم است و بیان خاطرات، تجربیات و دیدگاه‌های مختلف زمینه‌ساز رشد و بالندگی شهر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نقش ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان در پیشرفت شهر، گفت: انتقال تجربیات ادوار شورای اسلامی شهر لازمه رشد و بالندگی شهر است‌.

لزوم چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات ترافیکی نصف جهان

حسین مولایی، رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به ضرورت حل مسئله ترافیک در شهر اصفهان گفت: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای رفع این مشکل انجام شود.

تلاش اعضای ادوار شورای شهر برای شکوفایی شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ادوار مختلف شورای های اسلامی شهر یکی پس از دیگری پرچم خدمت را به دیگر اعضای دوره‌های بعدی می‌دهند تا زمینه شکوفایی شهر را فراهم کنند.

وی ادامه داد: شوراها فرصتی است تا به‌صورت مستقل برای شهر برنامه‌ریزی صورت گیرد و آن را به مسیر درست هدایت کنند.

لزوم صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری

فتح‌الله معین از دیگر رؤسای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری به‌ویژه هزینه در مواردی که جزو مأموریت‌ها و مسئولیت‌های شهرداری نیست، اهتمام داشت.

وی اضافه کرد: بهره‌گرفتن از ظرفیت اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان برای همکاری در ارزیابی وضعیت موجود شهر و انتقال نقاط ضعف و قوت می‌تواند فرصتی برای شورای اسلامی فعلی باشد.

جایگاه شورا باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود

علیرضا نصر اصفهانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست گفت: جایگاه شورای اسلامی شهر با ربع قرن سابقه باید برای نمایندگان مجلس باز تعریف شود و لازم است نمایندگان مجلس به این جایگاه توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: شوراها پس از ۲۵ سال نیازمند خود اصلاحی و آسیب‌شناسی است و می‌تواند حرکتی ویژه در سطح کشور باشد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم لوح یادبود به خانواده‌های مرحوم امین‌پور و مرحوم بصیرت از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان اعطا شد.

کد خبر 750950

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!