Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۳۹ خانوار نیازمند کهگیلویه و بویراحمدی در راستای سیاست توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند. ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بدون شک اینکه همه ساله بر تعداد مستمری بگیران نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اضافه شود، هنر مدیریتی نیست زیرا این افزایش آمار بیانگر افزایش فقر و بدبختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران نهادهای و دستگاه‌های حمایتی باید زمانی به هنر مدیریتی خود ببالند که با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله ایجاد طرح‌های اشتغالزا و تولیدی توانسته باشند از تعداد افراد تحت پوشش و مستمری بگیر خود بکاهند.

43 هزار خانوار از جمعیت 750 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و 40 هزار نفر نیز تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد 18 هزار و 400 خانوار با جمعیتی افزون بر 31 هزار و 500 نفر مستمری‌بگیر هستند.

وقتی خانواده‌ای تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرد یعنی فقر در حال افزایش بوده که جوابگوی این امر نیز باید مسئولان دولتی باشند و در مجموع خود نهادهای حمایتی نیز نباید دلخوش به پرداخت مستمری ماهیانه به نیازمندان باشند زیرا تداوم این موضوع یعنی فقیر نگه داشتن اننان‌های که بسیاری از آن‌ها توان کمک به تولید و اشتغال را دارند.

یکی از مهمترین سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بعد از ریاست سید پرویز فتاح توانمند سازی نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد انقلابی بوده که بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد این رواند با وجود افزایش بیش از 5 هزار خانوارهای نیازمند به افراد تحت پوشش در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ولی بحث توانمندسازی نیازمندان با شدت ادامه دارد.

49 درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد سمنان به مناطق روستایی اختصاص یافتبودجه اشتغال کمیته امداد باید 2 برابر شود/یک‌سوم بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستندقرار نیست کاندیدای انتخابات مجلس شوم؛ رشد 75 درصدی تسهیلات اشتغال کمیته امداد

شناسایی بیش از دو هزار خانوار نیازمند کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1239 خانوار مددجوی تحت حمایت این نهاد، از ابتدای امسال تاکنون خودکفا شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

قباد مبشری با اشاره به اینکه این استان از کوچک‌ترین استان‌های کشور از حیث جمعیت است، افزود: 43 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در استان هستند که 30 هزار خانوار تحت پوششی دائم و 13 هزار خانوار نیز با تبصره 14 به چرخه حمایتی این نهاد واردشده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه حمایت اساس کار کمیته امداد است، گفت: امسال یک هزار و 239 خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این استان بر اساس برگ خریدهای مختلف توانمندسازی خودکفا شده و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند.

مبشری اظهار داشت: خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله معافیت از سربازی، تأمین مسکن، ازدواج، آزادی سرپرست از زندان، درمان بیماری و فوت و همچنین استقلال مالی و خودکفایی مددجو درنتیجه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی است.

وی بابیان اینکه 2073 خانوار نیازمند امسال شناسایی و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند، تصریح کرد: فوت، زندانی شدن، ازکارافتادگی و بیماری سرپرست و طلاق از مهم‌ترین دلایل ورود افراد به چرخه حمایتی کمیته امداد و بهره‌مندی از خدمات این نهاد است.  

مبشری با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات کمیته امداد، تلاش جهت خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به نیازمندان است، ادامه داد: مددکاران این نهاد در تمامی مراحل حمایت به‌عنوان یک ستون و پایه هستند و انتظار داریم مددکاری محوری را به‌صورت گسترده‌تر مدنظر داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مردم این استان به کمیته امداد با دید دیگری نگاه می‌کنند و به ما اعتماد دارند و ما در همه مسائل و مشکلات مردمی ازجمله زلزله، سیل و سایر موارد در کنار مردم هستیم.

مبشری خاطرنشان کرد: امید است با برنامه‌های کارشناسانه و عملی‌تر متناسب با شرایط هر منطقه گام‌های مؤثرتری در راه کمک به نیازمندان برداریم و روزی برسد که آمار تحت حمایتی‌های این نهاد کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام/561/ ت

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است