Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 

دکتر مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  در همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در سالن شهید مفتح آموزش و پرورش استان برگزار گردید گفت: 460 معلم کرمانشاهی دوره ابتدایی، متوسط اول و دوم به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر آموزش می‌بینند و به عنوان سفیران سلامت در مدارس استان مشغول به کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش در همه مناطق حتی در دور افتاده‌ترین جاهای کشور مشغول به تعلیم و تربیت است از این رو به عنوان یکی از مهمترین نهادهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به توجه ویژه دارد.

وی اظهار داشت: اگر جامعه ایده‌آل، موفق و توسعه یافته می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم و این نهاد نیز باید فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهد زیرا اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند که اساسی‌ترین مقوله توسعه در همه ابعاد توجه به فرهنگ است.

وی تاکید کرد که اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود بخش بسیار زیادی از مشکلات دیگر آن جامعه برطرف خواهد شد.

وی همچنین مهم‌ترین بخش مبارزه با موادمخدر یا هر آسیب اجتماعی را پیشگیری دانست و هدف از برگزاری طرح یاریگران زندگی و سفیران سلامت در آموزش پرورش را آگاهی‌رسانی و توانمندسازی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر عنوان کرد. 

یزدان پناه در ادامه افزود: سفیران سلامت با آگاهی بخشی، تبلیغات فرهنگی، آموزشی و تولید محتوا و پیام فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نزد دانش آموزان را رصد و شناسایی می‌کنند و در راستای پیشگیری آن اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با عملکرد خوب بخش‌های مختلف آموزش و پرورش استان این سازمان در سال 98 رتبه برتر ساماندهی نیروی انسانی در کشور را کسب کرد.

وی همچنین در ادامه در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان آموزش و پرورش و فرهنگیان بخش های سرفیروزآباد و بیلوار شهرستان کرمانشاه نیز گفت: باتلاش فراوان استاندار و مجمع نمایندگان استان این خواسته به حق معلمان در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس مطرح و به امید خداوند تصویب و لحاظ خواهد شد.

 بگزارش خبرنگار ما : در ادامه علی شمشیری رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز در این همایش با بیان اینکه هزینه درمان آسیب‌های اجتماعی 15 برابر پیشگیری است، گفت: در سال جاری با توجه به اهمیت بالای پیشگیری مواد مخدر 50 درصد اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور به این حوزه اختصاص یافته است.

وی  در ادامه بیان داشت: در طول سال های گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر استان توجه ویژه به حوزه فرهنگ سازی پیشگیری از مواد مخدر انجام داده و به همین دلیل کرمانشاه از رده های قرمز مصرف مواد مخدر وضعیت بهتری یافته است.

وی یکی از حوزه های مهم و مغفول ستاد مبارزه با مواد مخدر را توجه به اشتغال معتادان ترک یافته دانست و گفت: استان کرمانشاه در راستای تکمیل حوزه درمان معتادان در راستای مهارت آموزی معتادان اقدام به احداث اردوگاه مهارت آموزی فنی و حرفه ای برای معتادان کرده و تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه زیرساخت های این اردوگاه شده است. 

در مجلس پیگیری حق مناطق جنگی بازنشستگان و معلمان جا مانده از این حق استان هستیم

 این گزارش می افزاید : در ادامه این همایش شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه پیگیر حق مناطق جنگی بازنشستگان فرهنگی و معلمان جامانده از این در شهرستان کرمانشاه است.

وی  در ادامه آموزش و پرورش را نهادی مقدس دانست که باید در اجرای برنامه‌ها فارغ از جریان های سیاسی عمل کند.

وی همچنین گفت: نمایندگان مجلس تلاش می کنند در جمع بندی بودجه سال 99 با توجه به شرایط اقتصادی دولت بودجه مناسبی برای آموزش و پرورش لحاظ شود.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود امنیت را واجب تر از نان شب دانست و بیان داشت: گرانی بنزین را باید با شرایط اقتصادی دولت نگاه کرد و اگر نقدهای هم هست باید راهکار هم ارائه شود.

نماینده مردم اورامانات کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اعتراضات گفت: مردم پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری صف خود را از اغتشاش گران و آشوب گران جدا کردند.

نادری در پایان ابراز امیداوری کرد برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر با عمل همراه شود و در حد شعار و طرح باقی نماند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد

احمد یوسفی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کورش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان صورت گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

احمدیوسفی با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند و شوربختانه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ ۱۶ جزء محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا می‌باشد، ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی است گفت: متاسفانه در زندان‌ها ۵۰ درصد بصورت مستقیم و ۲۰ درصد بصورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: بسیاری از معتادان به واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند و در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است که لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی