Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت:طرح ملی غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال تا پایان آذرماه در این شهرستان ادامه دارد.

«حیدر ایمانیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: انجام معاینات چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه در پایگاه های ثابت و سیار سنجش بینایی این شهرستان ادامه خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان آران وبیدگل افزود: سنجش بینایی و غربالگری با استفاده از دستگاه PLUS OPTIX و کارشناسان آموزش دیده و مجرب پنج شنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در محل پایگاه ثابت سنجش بینایی در اداره بهزیستی و طبق برنامه زمانبندی شده در ایام هفته به صورت سیار در مهدهای کودک و شهرها و روستاهای حاشیه شهرستان انجام می شود.

 

ایمانیان اظهار داشت: پس از انجام معاینه، كودكان مشكوك برای تشخیص قطعی به سطح دوم ارجاع داده می شوند و در صورت تشخیص بیماری ، تحت درمان لازم قرار می گیرند. همچنین در صورت نیاز به معاینه و درمان تخصصی تر، كودك به سطح سوم برنامه ارجاع شده و توسط چشم پزشك مورد معاینه قرار می گیرد.

 

تشخیص تنبلی چشم کودکان تا پیش از ۵ سالگی‌ مفید است

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل تصریح کرد: چشمان برخی كودكان با آن‌ كه سالم به نظر می‌ رسند اما از سلامتی و دید كافی برخوردار نیستند. در واقع رشد و تكامل مركز بینایی در مغز از دوران جنینی تا ۱۰ سالگی ادامه دارد، اما حداكثر سرعت رشد آن تا سه سالگی است.

 

ایمانیان افزود: اثر تكامل دستگاه بینایی در این دوران دید ، واضح و كامل است. در این مدت به‌ خصوص در سه سال اول زندگی هر عاملی كه باعث اشكال دید در یک یا هر دو چشم كودک شود، رشد و تكامل دستگاه بینایی را متوقف می‌ سازد و در نتیجه باعث كاهش میزان بینایی طفل می‌ شود. این به این معنی است كه امكان دارد، چشمی كه از نظر ظاهر كاملا طبیعی است، از بینایی كامل و طبیعی برخوردار نباشد

 

وی بیان داشت: تشخیص تنبلی چشم کودکان تا پیش از ۵ سالگی‌ می‌تواند مفید واقع شود در غیر این‌ صورت پس از این زمان، هر چه درمان چشم تنبلی بیشتر به عقب بیافتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می‌شود.

 

آگاهی والدین كلید موفقیت در درمان تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل، ارایه آگاهی به والدین را كلید موفقیت در درمان دانست و یادآور شد : درمان تنبلی چشم نیازمند همكاری تنگاتنگ والدین ، پزشكان و كادر درمانی است و خانواده ها مهم ترین نقش را در پیشگیری و درمان تنبلی چشم دارند.

 

حیدر ایمانیان افزود: واحد امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل با شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۳۹۷۲۲ آماده ارائه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان در این زمینه است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مجلس انتخابات قرآن بسیج خبرگزاری شبستان مسجد یادواره شهدا شهدا بنزین غربالگری تنبلی چشم بهزیستی آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل تنبلی چشم آران و بیدگل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد

شهبازی معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: در راستای حمایت از مددجویان بهزیستی یزد، قریب به ۳۰ هزار ثوب پوشاک به مبلغ یک میلیارد تومان به اداره کل بهزیستی استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه تحویل پوشاک و کفش در مرحله اول در سال ۱۴۰۳ انجام شد، افزود: قرار است تحویل این کالا‌ها در مراحل بعدی نیز ادامه داشته باشد.

معاون اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد ادامه داد: این اقلام بین مددجویان موسسه‌های خیریه وابسته به این مجموعه توزیع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان