Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@00:51:06 GMT

سوالاتی درباره اظهارنظر فرماندار شهرقدس

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۲۱۹۰

سوالاتی درباره اظهارنظر فرماندار شهرقدس

آفتاب‌‌نیوز :

خانم لیلا واثقی فرماندار شهر قدس در مصاحبه ای به صراحت اعلام کرده است که دستور شلیک به مهاجمین به فرمانداری شهر قدس را صادر کرده است. او می گوید: «معترضان در را شکستند و وارد شدند. سینه سپر می‌کردند و می‌گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید. چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد... به نیروی انتظامی دستور دادم به هر کس که وارد ساختمان فرمانداری شد شلیک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کامبیز نوروزی در ادامه یادداشتش نوشت: این اولین موردی است که بطور مشخص معلوم می شود دستور تیر توسط چه کسی صادر شده است. خانم واثقی صادقانه سخن گفته است. اما در این صداقت و صراحت نوعی تبختر و خوی خشونت دیده می شود.

در هرحال لازم است از این ماجرا تحقیق و بررسی کامل به عمل آید. آیا شرایط برای دستور تیر فراهم بوده است؟ آیا نیروی انتظامی مستقر در محل مجاز به تبعیت از دستور او بودند. نتیجۀ دستور تیر چه بوده؟ آیا کسی با این دستور مجروح یا کشته شده است؟ مقررات انتظامی در این موارد چه می گوید؟ آیا بدون دستور تیر امکان حراست از ساختمان فرمانداری نبود؟

او گفته است مأموران حفاظت فرمانداری برای حفاظت از شهرداری رفته بودند. مضمون این حرف خانم واثقی می تواند این باشد که اگر آنها در محل فرمانداری می‌بودند احتمالاً قادر به مهار مهاجمین می‌شدند. به عبارت دیگر اگر در مواجهه با مهاجمین به شکل حرفه‌ای و اصولی با نیروی کافی رفتار می‌شد، نیازی به شلیک گلوله نبود. آیا گزارشی که او می‌دهد درست است؟ در اینصورت چرا برای تدارک دفاع از ساختمان فرمانداری نیروی کافی گسیل نشد. شاید با حضور مأمور محافظتی کافی، کار بدون شلیک یا دستور تیر فیصله می‌یافت. به این ترتیب غیر از خانم واثقی از کسان دیگری هم باید تحقیق شود که در آن محل مسئولیت انتظامی داشتند.

دستگاه‌های نظارتی، خصوصاً دستگاههای نظارتی دولت، نمی‌توانند از این نمونۀ روشن به سادگی عبور کنند. باید تحقیقات دقیق و کافی انجام شود و میزان مسئولیت مقام‌های شهر قدس روشن شود و چنانچه رفتاری غیرقانونی یا خارج از اصول مدیریت بحران داشتند با آن برخورد شود.

این نمونه می‌تواند مدخلی باشد برای تحقیق‌های فراگیرتر از سایر مناطق و ابعاد و ابهامت حوادث شهرهای مختلف.

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرماندار شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عباس علی یاری فرمانده انتظامی بندرعباس در تشریح جزئیات این خبر گفت: عصر روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت، مأموران انتظامی این شهرستان، در ادامه طرح مقابله با قاچاق خودروهای شوتی سوخت بر، به یک دستگاه خودرو کوئیک دارای شیشه های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود: راننده به محض رؤیت مأموران، بدون توجه به اخطار ایست پلیس، با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به سمت اتوبان، متواری شد که مأموران نیز با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح، با هدف متوقف کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی های زیاد مسیر حرکت، متاسفانه تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت وی گردید.

فرمانده انتظامی بندرعباس در پایان افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودروی مذکور در زمینه قاچاق سوخت فعالیت داشته که نتیجه نهایی بررسی های تخصصی، متعاقبا اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس +اطلاعیه پلیس
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر