Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@03:12:44 GMT

زیان پرورش دهندگان قارچ‌ ادامه‌دار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۲۶۷۳

به گزارش اکوفارس، محمد حسن افشار رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین تحولات بازار قارچ اظهار کرد: با توجه به خنک شدن هوا و گرایش بیشتر به مصرف قارچ به سبب کم شدن سبزی، قیمت تا حدودی در بازار افزایش یافته است.

او متوسط قیمت هر کیلو قارچ درجه یک را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: انجمن هر کیلو قارچ درجه دو را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و درجه سه را ۷ تا ۸ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: بنابر آخرین برآورد‌ها از قیمت تمام شده در سال گذشته نرخ هر کیلو قارچ درجه یک با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده درب مزرعه ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است در حالی که در ۸ ماه ابتدای سال متوسط دریافتی قارچ‌داران ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که این امر نشان می‌دهد که قارچ داران به طور مداوم در حال زیان هستند.

افشار تولید روزانه قارچ در کشور را ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله در فصل سرما به سبب کاهش تولید سبزی و ازدیاد مصرف قارچ،  تولید این محصول افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی مجموع صادرات  قارچ در ۶ ماه نخست سال را ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با باز شدن مرز عراق در چند روز گذشته و رفع موانع صادراتی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال مجموع صادرات قارچ به بازار‌های هدف به ۲۰ هزار تن برسد.

او ادامه داد: در شرایط کنونی صادرات طبق روال به کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال  انجام  است، اما به بازار روسیه توفیقی نداشتیم این در حالی است که به سبب مشکلات روابط اروپا و روسیه در خصوص اکراین می‌توانستیم حضور جدی در این بازار داشته باشیم.

رئیس انجمن پروش‌دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: با توجه به باز شدن مرز عراق در چند روز گذشته پیش بینی می‌شود که صادرات روزانه به  این کشور به ۲۰ تن برسد که امیدواریم  همانند گذشته مشکلاتی در خصوص  صادرات اتفاق نیافتد چرا که این امر تأثیر سوئی بر روند صادرات و رونق بازار داخل دارد.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت