Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نیاز بسکتبال کشور به سالن‌های بیشتر و بهبود شرایط زیر ساختی و همچنین این مسئله که عنوان می‌شود سالن افراسیابی قرار است به بسکتبالی‌ها داده شود گفت:به خاطر دارم زمانی که بسکتبال را آغاز کردم و در رده سنی نوجوانان و جوانان حضور داشتم بازی‌های زیادی در سالن افراسیابی انجام دادم، اما یک سری اتفاقاتی افتاد که متاسفانه این سالن را از بسکتبال گرفتند، بسکتبال در کشور ما رشته پر طرفدار خوبی است و ورزشکاران سطح بالا و مطرحی دارد، اما کمبود زیر ساخت به شدت احساس می‌شود و ما تنها سالن آزادی را در اختیار داریم که تقریبا استاندارد آن برای ۵۰ - ۶۰ سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های مطرح در بسیاری موارد به دلیل مشکلات سالن حاضر نشدند به ایران بیایند

او افزود: بار‌ها پیش آمده که از تیم‌های مطرح جهان برای حضور در کشورمان دعوت کردیم، اما به دلیل نبود سالن، تیم‌ها قبول نکرده اند که به ایران بیایند، ما تنها سالن آزادی را داریم و همین  باعث می‌شود تماشاگران خیلی استقابل نکنند و بازی‌های با کیفیت را از نزدیک نبینند اتفاقی که باعث می‌شود پیشرفت بسکتبال آن طور که باید و شاید به چشم نیاید، نیاز به سالن و زیر ساخت وجود دارد، اما متاسفانه مسئولان ورزش به بسکتبال توجه چندانی نمی‌کنند البته محدودیت‌ها را درک می‌کنیم و این که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک مانند پدر خانواده هستند و به همه رشته‌ها به یک چشم نگاه می‌کنند را قبول داریم،   اما نیاز به سالن بیش از همیشه احساس می‌شود و مسئله‌ای حیاتی است،   در برخی موارد هم سالن‌هایی که در گذشته برای بسکتبال بود دوباره  پیشنهاد می‌شود، اما اقدام عملی وجود ندارد و امیدوارم مسئولان به قول هایشان عمل کنند.  تنها رشته تیمی هستیم که تا به اینجای کار سهمیه المپیک را گرفته ایم، به امید خدا دیگر رشته‌ها هم بتوانند المپیکی شوند و به موفقیت برسند، اما درخواستی که ما بابت سالن داریم شخصی نیست، برای بسکتبال ماندگار خواهد شد و سنگ بنایی برای جذب استعداد‌های بیشتر می‌شود.

 برخی اشتباه هات ممکن است روی زندگی ورزشکاران تاثیر بگذارد

کاپیتان تیم بسکتبال مهرام درباره اشتباهات داوری و این که گفته می‌شود به دلیل زیاد‌تر شدن تیم‌ها شرایط داوران آن طور که باید و شاید نیست گفت: اعتقاد دارم داوری کار سختی است، زمانی که  داور در جایگاه قاضی می‌نشیند باید بازی را قضاوت کند که ورزشکارانش شاید ماه‌ها و سال‌ها برای آن رویداد تلاش کرده اند و اتفاقی اشتباه حتی روی زندگی ورزشکاران هم تاثیر می‌گذارد.

او افزود: داور یک سوت اشتباه می‌زند و تمام می‌شود  و نهایتا در کمیته بازرسی می‌شود و ایراد‌های آن عنوان می‌شود، اما سوت اشتباه در شرایط سخت بازی و زمانی که ورزشکاران و کادر‌های فنی از لحاظ شرایط روحی، روانی و هواداران تحت فشار هستند و انتظار‌های زیادی از آن‌ها وجود  دارد می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و طبعات زیادی روی همان بازی داشته باشد، داوران کار حساسی دارند  و شاید آن طور که باید و شاید به آن‌ها توجه نشده است البته برای خود ما ورزشکاران هم چنین چیزی است و با توجه به نتایج و شرایطی که داریم چیزی در خور شانمان نمی‌گیریم، اما با این حال دلیل نمی‌شود داور سوت اشتباه بزند.

یکی از مشکلات ارتباط بین داوران و ورزشکاران است 

صمد نیکخواه بهرامی در پایان تصریح کرد: اشتباهات داوری هم بخشی از یک مسابقه است و کاری نمی‌توان انجام داد با این حال امیدوارم شرایط آن‌ها ارتقا پیدا کند و اشتباه‌ها به حداقل برسد، داوران شرایط خاصی دارند  و هر نتیجه‌ای که رخ می‌دهد مقصر می‌شوند امیدوارم بتوانیم کمک کنیم و تصور می‌کنم، به نظرم بزرگترین نقصان ارتباط بین داوران و ورزشکاران است، برخی موارد دیدم که رفتار درستی با بازیکنان نداشته اند و همین دردسر ساز شده است به هر صورت ما هم به عنوان ورزشکار دوست داریم به داوران کمک کنیم تا کمترین اشتباه‌ها را شاهد باشیم.  

بیشتر بخوانید:

نیکخواه بهرامی: امسال رقابت‌های سخت تری در لیگ وجود دارد/ بازی خوبی انجام دادیم

پیروزی مهرام مقابل توفارقان با درخشش نیکخواه بهرامی

نتایج هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال لیگ برتر بسکتبال تیم ملی بسکتبال تیم بسکتبال مهرام صمد نیکخواه بهرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • تردید یک گزینه دیگر: سر نخواستن بایرن دعوا است!‏
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی