Web Analytics Made Easy - Statcounter

زادبوم کشور‌های همسایه را مهمترین مشتریان صادراتی ایران در دوران تحریم خواند و گفت: امکان صادارت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به همسایگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حمید زادبوم» شب گذشته (دوشنبه 11 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره روند صادارات کشورمان به ارائه توضیحاتی پرداخت و کشور‌های همسایه را مهمترین مشتریان صادراتی ایران در دوران تحریم خواند و گفت: در این شرایط تمرکز ما در صادرات روی همین کشور‌های همسایه و برای این منظور مطالعاتی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سال ۲۰۱۸ این ۱۵ کشوری که در اطراف مرز‌های آبی یا خاکی ما قرار دارند، حدود ۱۱۶۰ میلیارد دلار از ما واردات داشتند، گفت: نخستین بخش مطالعات ما شناسایی کالا‌هایی بود که سهم بزرگی در این رقم دارند.

 

زادبوم با بیان اینکه تحلیل‌ها برای شناسایی گروه کالا‌هایی که این کشور‌ها وارد می‌کنند نشان داد که خودرو، قطعات خودرو، صنایع الکترونیک و موبایل بیشترین سهم واردات این کشورهاست، گفت: از سوی دیگر به تحلیل انواع صادراتمان به این کشور‌ها پرداختیم و دریافتیم که در بیشتر کالا‌های مورد نیاز آنها، ما توان صادارت داریم.

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه محاسبات ما نشان داد با توجه به نیاز‌های این کشور‌ها و توان تولید ما، امکان صادارت سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار به همسایگان وجود دارد، افزود: البته این بدان معنی نیست که ما همین حالا می‌توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور‌های همسایه صادر کنیم، بلکه حرف ما این است که فعالان اقتصادی به ویژه جوانان در نظر داشته باشند که در این عرصه ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری وجود دارد و باید برای سهم گرفتن از آن اقدام کرد.

 

زادبوم با اشاره به اینکه وقتی ما روزی را به عنوان روز ملی صادارت معرفی می‌کنیم، به این معنی است که عزم ارتقای این بخش اقتصادی وجود دارد، گفت: افزود: کار فرهنگی اگرچه زمان می‌برد، اما باید انجام شود.

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه ما نباید فراموش کنیم که همه مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست و یکی از عمده‌ترین نقایص اقتصاد ما، ساختاری است، گفت: ساختار اقتصادی ما صادرات محور نیست بیشتر به تولید توجه شده است.

 

زادبودم کمبود تنوع محصولات صادراتی را از جمله مشکلات این عرصه دانست و گفت: نباید تمام توجهات معطوف به چند بخش معدود شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس انتخابات قرآن خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما اصفهان مجلس شورای اسلامی صادرات کالا صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد