Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مسعود نشان، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در خصوص زیر ساخت‌های شهری برای تسهیل دسترسی معلولان به اماکن عمومی یا کلیه امکانات شهری، گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی پنج سال قبل در سازمان بهزیستی کشور و همزمان با آن در سراسر کشور راه اندازی شد، ماهیانه جلساتی را برگزار و در هر جلسه یک یا دو مصوبه ارائه و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دستگاه‌های اداری و حداقل ۵۰ دستگاه که در جشنواره شهید رجایی عملکردشان ارزیابی می‌شود، مکلف شدند که در دستگاه‌های خود و واحد‌های تابعه نسبت به مناسب سازی برای دسترسی معلولان اقدامات لازم را انجام دهند.

نشان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ناظر بر فعالیت دیگر دستگاه‌های در خصوص فعالیت برای معلولان است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان یزد در ارزیابی سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم کشوری شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد افزود: حتی با وجود اینکه رتبه‌های بسیار خوبی را در سطح کشور به واسطه عملکرد به بهزیستی یزد اختصاص یافته، اما ۵۳ درصد از زیرساخت‌های شهری مناسب سازی شده است.

نشان ادامه داد: شورای شهر یزد برای اولین بار اعتبار خوبی را برای مناسب سازی شهر یزد اختصاص داد و در راستای همین مسئله، جشنواره گردشگری برگزار می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد برگزاری جشنواره گردشگری معلولان را یک خودامتحانی و تکلیف خودخواسته‌ای بود که برای اولین بار میزبان معلولین از نوع شدیدترین که ضایع نخایی باشد، گفت: بر اساس همین مسئله، اگر شهر برای تردد معلولین ضایع نخاعی آماده شود، دیگر معلولین نیز می‌توانند از امکانات به خوبی بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه در خصوص مشکلات معلولان، دبیرخانه ستاد هماهنگ سازی از مدتی قبل سامانه پیامکی به نام ،معبر، راه اندازی کرد، اظهارداشت: هریک از معلولین در مسیر زندگیشان در دسترسی‌ها به خدماتی که دارند مشکلی را در فضا‌های شهری می‌بینند به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳ پیامک می‌فرستند و پس از آن اقدام مناسب سازی در هر استان دنبال می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد به اثرات مثبت برگزاری جشنواره‌های مرتبط با معلولین در روحیه آن‌ها اشاره کرد و گفت: معلولان با توجه به اینکه نسبت به دیگران کمتر در جامعه حضور دارند برای روحیه، رفاه و رشدشان تسهیل دسترسی لازم است.

انتهای پیام/ی

سامانه معبر برای بیان مشکلات معلولان راه اندازی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات