Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:36:27 GMT

طرح هر مسجد ، یک حقوقدان در زنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۴۵۷۳

طرح هر مسجد ، یک حقوقدان در زنجان رونمایی شد

طرح هر مسجد یک حقوقدان شب گذشته با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان در مسجد امام حسن مجتبی زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس کل دادگستری استان زنجان در این مراسم گفت: هدف ما از حضور در مساجد دیدار چهره به چهره و شنیدن و تلاش در رفع مشکلات مردم است.

 

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ما تحت هدایت‌ها و رهنمودهای گام دوم انقلاب هستیم، افزود: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه تاکید بر تحول بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: آنچه که مورد توجه در این محفل است و بخشی از سند تحولی را دربر می‌گیرد و از نگرانی جدی مردم می‌باشد این است که وقتی یک واقعه حقوقی برای این مردم پیش می‌آید٬ انتطار دارند زود و خوب رسیدگی شود٬ هر چند این امر مقداری حل شده ولی برای حل کامل آن نیازمند همت مسئولین و مشارکت مردم می‌باشیم. 

 


صادقی نیارکی از علت کندی رسیدگی و طولانی شدن فرایند رسیدگی ها را  کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا با این امکانات نمی‌تواند به پرونده‌ها زودتر رسیدگی کند که با بررسی‌های صورت گرفته بالا بودن تعداد پرونده‌ها٬ عدم اطلاع حقوقی همشهریان در خصوص مسائل حقوقی و قانونی خودشان است.

 


وی با اعلام اینکه در دوره جدید قوه قضاییه برکنترل ورودی پرونده‌ها برنامه داریم٬ ادامه داد: بایستی در خصوص رفع مشکلات پرونده‌ها به سراغ خود مردم برویم تا هم آگاه‌سازی مردم از مسایل حقوقی و مسئولیت‌های شهروندی افزایش یابد و هم ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی٬ تا از ورود پرونده‌های این چنینی جلوگیری شود.

 


رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد : ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی از خروجی‌های این طرح است ؛در راستای این طرح مردم با قوانین بیشتر آشنا می‌شوند و مسایل حقوقی خود را بدون تشکیل پرونده در دادگستری و در اسرع وقت رفع می‌کنند.

 


وی با تاکید بر اینکه مشعل فروزان انقلاب از مسجد و با حضور مردم شکل گرفته است و مساجد بهترین  و مقدسترین مکان برای برگزاری چنین جلسات و قضاوت‌های عادلانه و آگاه‌سازی اقشار مردم است، ادامه داد: ما هم باید در حل برخی از مشکلات از مردم کمک بگیریم و در سیره ائمه معصومین هم همین روال بوده و مردم هم در بسیاری از موارد بهترین راهنما و یاری‌دهنده هستند.

 


صادقی نیارکی گفت: یکی از کارکردهای مهم طرح هر مسجد یک حقوقدان این است که می‌تواند به ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی و فرهنگ صلح و سازش بین مردم کمک کند و این طرح اقدامی در جهت تحقق این امر است.

 


مقام عالی دستگاه قضا در استان زنجان گفت: از امام حسن (ع) روایت است که کسی که طواف خانه خدا را به جا می‌آورد شش هزار گناه از او پاک می‌شود و شش هزار حسنه و ثواب برای او نوشته می‌شود و فرموده‌اند برای شخصی که در رفع مشکل و حاجت مومنی تلاش کند همین ثواب نوشته می‌شود.

 


لازم به ذکر است در این مراسم شورای معاونین ،شورای قضایی ،فرمانده انتظامی استان روسای بسیج حقوقدانان و مرکز وکلا و مردم شریف حضور داشتند که در ادامه دیدار عمومی رییس کل دادگستری استان زنجان برای بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم  با استقبال پرشور مراجعین برگزار شد

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مجلس مسجد انتخابات مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی بسیج انتخابات خبرگان رهبری و مجلس ستاد انتخابات طرح هر مسجد یک حقوقدان رئیس کل دادگستری استان زنجان دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد