Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسیه صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوزه حفاظت و حراست از محیط زیست نقش اصلی و مهم را مباحث آموزشی تشکیل می‌دهد چرا که تا مردم نسبت به این موضوع حساسیت پیدا نکنند، به اهداف مد نظر نمی‌رسیم.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در آموزش‌های رسمی سازمان محیط زیست خراسان‌جنوبی کودکان و معلمان جایگاه ویژه‌ای دارند، بیان‌کرد: از سال ۹۲ تاکنون هر سال به طور متوسط برای حدود ده هزار نفر از دانش‌آموزان برنامه‌ و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقتی ادامه داد: در آموزش کودکان در مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها هدف علاوه بر تربیت نسلی علاقمند به محیط زیست این است که هم یادگیری مسائل زیست محیطی توسط خود کودک صورت بگیرند و او این موضوع را به خانواده نیز انتقال دهد.

دانش آموزان سه شهرستان به صورت ویژه آموزش زیست محیطی دیدند

وی افزود: البته برای دانش‌آموزان در برخی از مناطق و شهرستان‌ها چون زیرکوه، سربیشه و درمیان به واسطه وجود مباحثی چون شکارغیرقانونی به صورت خاص در مهرماه برای دانش‌آموزان کارگاه های آموزشی برگزار کردیم.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی‌گفت: همچنین برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های دیگری چون دبیران درس انسان و محیط زیست و مربیان پیش دبستانی‌ها در سال گذشته و از ابتدای سال جاری تاکنون داشتیم.

صداقتی اظهارکرد: در آموزش‌های غیر رسمی گروه‌های هدف شامل جوامع محلی روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت، شکارچیان، دهیاران، بانوان و فرماندهان پاسگاه های مرزی هستند که می‌توانند در راستای حراست از گونه‌های زیستی استان بسیار کمک‌کار باشند.

شرکت هزار نفر از متقاضیان پروانه شکار در دوره‌های آموزشی

وی بیان‌کرد: سال جاری برای اولین بار در خراسان‌جنوبی شرط اعطای مجوز شکار، شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه شکارچیان شد که در این راستا در ماه گذشته حدود هزار نفر از متقاضیان شکار در خراسان‌جنوبی در برنامه‌های شکار شرکت کردند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: یکی از معضلاتی که در حوزه محیط زیست در شهرستان زیرکوه شاهد آن هستیم موضوع شکارغیرقانونی پرنده بسیار کمیاب و زیبای هوبره است.

صداقتی ادامه داد: در این راستا در شهرستان زیرکوه طرح آموزش جوامع محلی این شهرستان را با همکاری یکی از سمن‌های محیط زیست خود آن شهرستان انجام دادیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی برای جوامع محلی در حاشیه تالاب نهبندان، افزود: همچنین در حوزه تولید محتوا نیز ساخت کلیپ‌های دیرین دیرین با موضوعاتی چون در خطر انقراض قرار داشتن پرنده هوبره و موشن‌گرافی تالاب نهبندان نیز را پیگیری کردیم.

رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت:خراسان جنوبی در حوزه محیط زیست با مشکلات و پدیده‌هایی چون گرد و غبار به واسطه آسیب‌خوردن پوشش گیاهی، فرسایش بادی و خاکی، مدیریت پسماند و در معرض انقراض قرار داشتن گونه‌های مختلف جانوری رو به رو است و آموزش‌ها نیز باید با توجه به این مشکلات باشد.

صداقتی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۲۵ سمن حوزه محیط زیست وجود دارد که از این تعداد ۱۵ سمن فعال هستند، اظهارکرد: این سمن‌ها از ابتدای سال هر ماه به طور مستمر نشست و جلسه دارند تا در زمینه مسائل زیست محیطی رایزنی داشته باشند.

جشنواره ایده شوی سبز برگزار می‌شود

وی با اشاره به برنامه مشترک با پژوهش‌سرای دانش آموزی بیان‌کرد: در این طرح سه کارگاه با محوریت محیط زیست برگزار کردیم تا دانش‌آموزان ایده گرفته و از مسیر تعریف شده آن را به ما منتقل کنند و در این راستا جشنواره ایده شوی سبز با هدف تجلیل از ایده برتر تا پایان سال ۹۸ برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به ایجاد یک اتاق فکر در خراسان‌جنوبی با محوریت مسائل زیست محیطی یادآور شد: در این اتاق فکر ۲۰ نفر از متخصصان و علاقمندان به حوزه محیط زیست حضور دارند.

کد خبر 4787210

منبع: مهر

کلیدواژه: هوبره تالاب بیرجند بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بسیج ایلام گرگان راهپیمایی قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی شهرکرد مشهد اغتشاشات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است