Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی نسبت به صدور مجوز به کمپانی‌هایی مرتبط با چین به منظور ساخت شبکه‌های موبایلی ۵جی در سراسر این قاره پیش از کنفرانس جهانی فناوری هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مطلبی برای مجله خبری پولیتیکو به رهبران اروپایی تاکید کرد تا درباره ایجاد شبکه‌های موبایلی ۵جی امنیت را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو نوشت: «شبکه‌های موبایلی ۵جی به‌زودی در تمامی ابعاد زندگی شامل زیرساخت‌های حساس حس می‌شوند. ایجاد ظرفیت‌های جدید باعث قدرت یافتن وسایل خودران، هوش مصنوعی، وسایل هوشمند و سایر فناوری‌ها می‌شود. به لطف شبکه‌های ۵جی، جداسازی بخشی از شبکه امکان‌پذیر نخواهد بود.»

وی ادامه داد: «این ضرورت وجود دارد که کمپانی‌های قابل اعتماد این شریان‌های اطلاعاتی قرن بیست و یکمی را ایجاد کنند. این برای کشورهای اروپایی به ویژه مهم است که کنترل زیرساخت‌های حساس خود را به دست غول‌های فناوری چینی چون هوآوی یا ZTE نسپارند.»

این اظهارنظرها از سوی وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که مقام‌های آمریکایی دو کمپانی چینی مذکور را به این مساله متهم می‌کنند که به سرویس‌های اطلاعاتی چینی اجازه می‌دهند تا به خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط آن‌ها برای مقاصد تجاری دسترسی داشته باشند.

پامپئو درباره هوآوی نوشت: «این کمپانی در جاسوسی در جمهوری چک، لهستان و هلند دست داشته و به سرقت مالکیت معنوی از رقبای خارجی در آلمان، اسرائیل، آمریکا و انگلیس دست می‌زند و به ارتشاء و فساد در کشورهایی چون الجزایر، بلژیک و سیرالئون متهم است.»

صحبت‌های پامپئو پیش از نشست امروز (سه‌شنبه) در بروکسل با حضور مقام‌های ارتباطی اروپایی است که قرار است درباره زیرساخت‌های شبکه ۵جی در سراسر قاره سبز صحبت کنند. در سپتامبر سال جاری میلادی،‌ آمریکا توافقی با مقام‌های ورشو به منظور همکاری در فناوری شبکه ۵جی با هدف کوتاه کردن دست کمپانی هوآوی از شبکه موبایلی لهستان امضا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كمپاني هوآوي شبكه 5جي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه