Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@22:56:35 GMT

کنترل موثر قندخون با روش‌های سریع

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۶۰۰۲

کنترل موثر قندخون با روش‌های سریع

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، برخی از روش‌های کنترل قندخون معرفی شده‌اند که شاید انجام دادن شما کمتر از 15 دقیقه از شما وقت بگیرد. انجام این اقدامات در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، به شما بیشتر این امکان را می‌دهد که با انرژی بیشتری سلامت عمومی خود را با وجود دیابت حفظ کنید و ارتقا دهید:

انجام ورزش‌های قدرتی

اگرچه ورزش‌های هوازی منظم مانند پیاده‌روی برای کنترل اضافه‌وزن و چاقی در دیابتی‌ها موثر است، اما انجام ورزش‌های آموزش قدرت برای حفظ توده عضلانی باعث کاهش مقاومت به انسولین در دیابتی‌ها می‌شود و انجام آنها دو تا سه وعده در هفته ضروری به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی سلامت پاها

دیابت می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب بزند و منجر به دیر بهبود یافتن زخم در بدن و در نهایت قطع عضو به‌خصوص از ناحیه پاها شود. اگز زخم‌های باز درمان نشوند، ممکن است در دیابتی‌ها عفونت‌های جدی به‌همراه داشته باشند. افراد مبتلا به دیابت به همین دلیل باید هر روز نسبت به بررسی سلامت پاهای خود اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه بریدگی و کبودی اقدامات لازم را برای بهبود آن انجام دهند. اگر زخم بعد از 48 ساعت شروع به بهبود نکرد، باید حتما با پزشک تماس گرفته شود. اگر شما به‌عنوان فرد دیابتی قادر به چک‌کردن تمام نقاط پای خود نیستید، از دیگران کمک بگیرید و یا با استفاده از یک آینه این کار را انجام دهید.

دوری از استرس

استرس و دیابت رابطه مستقیم با هم دارند به این ترتیب که هنگامی که شما تحت فشارهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی هستید، بدن شما شروع به پمپ‌کردن کروتیزول و در نهایت افزایش سطح قند خون می‌کند. مدیریت استرس باید به‌طور موثر انجام شود و شاید برای این کار فقط به 10 دقیقه زمان نیاز باشد. استفاده از روش‌های آرمبخشی و تمرینات تنفسی، روش‌های تنفس عمیق و... برای دور کردن استرس و کنترل قند خون موثر است.

پیاده‌روی

فعالیت‌های هوازی مانند پیاده‌روی یکی از موثرترین راه‌ها برای پایین آوردن قندخون است و تحقیقات نشان می‌دهد انجام سه وعده 15 دقیقه‌ای پیاده‌روی طی روز به‌خصوص بعد از غذا در کنترل قندخون بسیار موثر است.

مصرف سالاد در شام

انتخاب یک سالاد ساده در شب هنگام به‌عنوان وعده شام و استفاده از سبزیجات با حجم بالا و کم کالری به از دست‌دادن وزن اضافه در دیابتی‌ها کمک می‌کند. استفاده از سرکه همراه با سالاد مفید است چون طبق تحقیقات منجر به کاهش قندخون می‌شود و تاثیر مثبتی بر قندخون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دارد. سرکه یک طعم‌دهنده بدون کالری است و برای کنترل وزن در هنگام مصرف سالاد بسیار مفید است. بهتر است سرکه را در ظرف چاشنی کنار سایر چاشنی‌ها روی میز قرار دهید تا از آن به‌جای سس سالاد استفاده شود. برای تهیه سس سالاد می‌توانید دو سوم میزان از سرکه و یک سوم روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.

تهیه یک یادداشت غذایی

از دست دادن حتی 10 پوند وزن می‌توان مدیریت و کنترل قند خون را بهتر کند و تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن یک یادداشت غذایی روزانه می‌تواند کنترل وزن را موفق‌تر کند. ثبت هر وعده غذایی و یادداشت موادی که مصرف کرده‌اید، شاید هر دفعه تنها دو دقیقه زمان شما را بگیرد، اما یکی از بهترین و البته رایگان‌ترین راه‌ها برای ردیابی کالری دریافتی در مبتلایان به دیابت است.

آماده‌کردن پکیج ناهار

مسلما رفتن به رستوران و مصرف فست‌فودها راهی فوری برای از بین بردن حالت گرسنگی است و البته حجم زیادی از سدیم و کالری را نیز به‌همراه کربوهیدرات‌های تصفیه شده وارد بدن می‌کند. در عوض به‌همراه داشتن یک پکیج ناهار سالم همراه با محصولات تازه و غلات سبوس‌دار می‌تواند مدیریت قند خون را در مبتلایان به دیابت بسیار راحت‌تر کند.

چک کردن مدام قندخون

توصیه‌های زیادی برای این کار شده است و مبتلایان به دیابت نوع 2 باید قند خون خود را حداقل یک بار در روز چک کنند. بهترین زمان برای این کار در صبح و یا زمانی است که از خواب برخواسته‌اید. شما می‌توانید در مورد اینکه آیا باید قبل و بعد از غذا نیز تست قند خون را انجام دهید یا نه، با پزشک‌تان مشورت کنید.

چرا نباید «شکر» بخوریم؟

متخصص تغذیه گفت: توصیه می‌کنیم مردم تا می‌توانند شکر نخورند؛ چراکه فرد را به سمت اضافه وزن، چاقی و در نهایت بیماری‌های ناشی از آن مانند دیابت و فشارخون می‌برد.مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌ها یکی از عوامل ایجاد چاقی در افراد است. شکر به‌عنوان یکی از مواد غذایی شیرین در سبد تغذیه‌ای مردم قرار دارد، اما مضرات بسیاری داشته و به عبارت بهتر عاملی در ایجاد برخی بیماری‌ها مانند دیابت است.غلامرضا محمدی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف شکر برای بدن مضر است؟»، اظهارداشت: ما کربوهیدرات را به ساده و پیچیده تقسیم می‌کنیم و شکر از کربوهیدارت‌های ساده است و در یکسری از بیماری‌ها علت آن دریافت این کربو هیدرات‌های ساده است.وی افزود:‌ نه تنها شکر بلکه هر ماده غذایی که حاوی شکر باشد؛ مانند آبمیوه‌های صنعتی، کمپوت‌ها، بیسکویت و کیک‌ها که در آن شکر وجود دارد و یک کربوهیدارت ساده است، فرد را به سمت اضافه وزن، چاقی، سندروم متابولیک و در نهایت بیماری‌های ناشی از آن مانند دیابت، فشارخون می‌برد.این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌توان توصیه کرد که مردم هیچ وقت شکر مصرف نکنند؟»، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مردم تا می‌توانند شکر نخورند؛ به عبارتی اگر شکر مصرف نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. البته عسل جایگزین خوبی برای آن است؛ چرا که از لحاظ ترکیبات ساختاری تفاوت‌هایی بین شکر و عسل وجود دارد و استفاده از عسل بهتر از شکر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استرس پیاده روی قند خون کربوهیدرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲

بر اساس مطالعات جدید در حوزه پزشکی، یک «آستر نازک» که داخل روده قرار می‌گیرد، می‌تواند به کاهش وزن و حتی درمان دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش روزیاتو، در یک آزمایش، ۶۰ نفر با استفاده از این روش به طور متوسط ۱۶ کیلوگرم در یک سال از دست دادند و نیمی از آن‌ها توانستند دستکم به مدت دو سال وزن خود را حفظ کنند.

بیش از یک چهارم افرادی که برای کنترل دیابت خود انسولین تزریق می‌کردند، پس از کنترل قند خون خود موفق به قطع مصرف انسولین شدند.

آستر داخلی روده از طریق دهان و معده وارد بدن می‌شود. به مدت یک سال در بدن باقی می‌ماند و سپس توسط پزشک از طریق دهان خارج می‌شود.

این آستر، ۶۰ سانتی‌متر اول روده کوچک را پوشش داده و میزان جذب قند را کاهش می‌دهد.

کاهش جذب قند نحوه ترشح هورمون‌ها را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که افراد سریعتر احساس سیری کنند.

دکتر باب رایدر که مسئولیت انجام این آزمایش را برعهده داشته، گفته است:

دیابت نوع ۲ و چاقی امروزه بیماری‌های همه‌گیر جهانی هستند.

بسیاری از افراد قادر به حفظ وزن سالم نیستند و با وجود تمامی تلاش‌ها و دارو‌های موجود، سطح قند خونشان خیلی بالاست.

جراحی چاقی می‌تواند موثر باشد، اما دائمی و بی خطر نیست.

مزیت درمان جدید این است که نسبتاً آسان است و دائمی نیست. زیرا آستر پس از حدود یک سال برداشته می‌شود.

این جراحی حدود ۸،۴۰۰ دلار هزینه دارد.

دکتر الیزابت رابرتسون، از موسسه خیریه دیابت بریتانیا گفته است:

کاهش قند خون و رساندن آن به محدوده هدف و حفظ آن می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

در دسترس بودن روش‌های بیشتری برای درمان دیابت نوع ۲ به این معنی است که افراد مبتلا به این بیماری فرصت بیشتری برای یافتن درمان مناسب خود را دارند، بنابراین شانس بیشتری برای داشتن زندگی طولانی و سالم را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!