Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکل ضمن تبریک به رهبری جدید حزب سوسیال دموکرات، درخواست آن‌ها برای مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی را رد کرد. ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان به رهبری جدید حزب سوسیال دموکرات پیروزی در این انتخابات را تبریک گفته و در عین حال تاکید کرد که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره قرارداد ائتلافی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته "استفن زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان "آنگلا مرکل" خود را برای گفتگو با رهبری جدید حزب سوسیال دموکرات باز نشان داده  است. به گفته وی صدر اعظم آلمان اساسا برای همکاری همانگونه که در یک ائتلاف متداول است آماده است. وی در عین حال تاکید کرد که مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی در دستور کار نیست.

روز شنبه اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان "ساسکیا اسکن" و "نوربرت والتر بوریانس"، که از مخالفان سرسخت مشارکت این حزب در دولت ائتلافی هستند را به عنوان رهبران حزب سوسیال دموکرات انتخاب کردند.

از تعداد آراء اخذ شده در این انتخابات 53 درصد به ریاست دو نفره خانم "ساسکیا اسکن" و "نوربرت والتر بوریانس" و 45 درصد هم به ریاست دو نفره خانم "کلاراگی ویتس" و "اولاف شولتز" رای دادند.

به این ترتیب "اولاف شولتز"، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان در دولت ائتلافی و "کلاراگی ویتس" که هر دو از طرفداران مشارکت سوسیال دموکرات ها در ائتلاف بزرگ بودند در این انتخابات شکست خوردند. به این ترتیب اعضای حزب سوسیال دموکرات با این رای گیری به نوعی اعلام کردند که موافق ادامه مشارکت حزبشان در ائتلاف بزرگ نیستند.

کنگره حزب سوسیال دموکرات هفته آینده برگزار می شود تا درباره نتیجه این انتخابات تصمیم گیری کند و به احتمال زیاد این نتیجه تایید خواهد شد.

جناح مخالف دولت ائتلافی در حزب سوسیال دموکرات خواهان مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی بوده و شروط جدید برای تداوم این ائتلاف را مد نظر دارند که از جمله این شروط سرمایه گذاری های میلیاردی در حوزه آب و هوا و زیر ساخت ها و نیز افزایش حداقل دستمزدها است.

سخنگوی دولت آلمان همچنین اعلام کرده است که حالا ما باید منتظر تصمیمات کنگره حزب سوسیال دموکرات باشیم.

پایان بحران رهبری در حزب سوسیال دموکرات و آغاز بحرانی سخت برای ائتلاف بزرگ آلمان

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی هم امکان مذاکرات مجدد درباره قرارد ائتلافی را رد کرده است. وی در این باره گفت اینکه در یک حزب دولتی یک تغییر رهبری ایجاد شود از دید من جزو موارد جدی نیست که به این دلیل مذاکرات مجدد درباره ائتلاف را در پیش گیریم.

حزب سوسیال مسیحی هم هر گونه مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی با رهبری جدید حزب سوسیال دموکرات را رد کرده است.

بسیاری از مقامات حزب دموکرات مسیحی درباره لزوم آمادگی برای برگزاری انتخابات مجدد و وقوع هر سناریویی از جمله فروپاشی ائتلاف بزرگ سخن گفته‌اند و از حزب خود خواسته‌اند که مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی را نپذیرد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های جهان با تاکید بر ضرورت تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، عنوان کرد: وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند.

به گزارش ایسنا، متن نامه به شرح ذیل است:

«همانطور که مستحضرید جوهره اصلی حقوق بشر، پاسداری از عدالت و کرامت انسانی است. از همین رو، وظیفۀ همه انسان‌های آزادی‌خواه، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و نخبگان دانشگاهی همواره حفظ حقوق بشر و کرامت انسانی بوده است. این مهم در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این وجود، امروزه سرزمین فلسطین به نماد نسل کشی و نقض حقوق بشر در جهان تبدیل شده است. بیش از نیم قرن است که ملت فلسطین قربانی تجاوزگری و زورگویی قدرت‌های بزرگ به ویژه صهیونیسم جهانی قرار گرفته و حتی طبق قوانین بین‌المللی از حق دفاع مشروع خود نیز در برابر متجاوزان محروم گردیده است.

اینک که تاریکی و بی‌آبی نوار غزّه را فراگرفته و سخن از پایان منابع غذایی و دارویی است جنبش دانشجویان، اساتید و نخبگان در دفاع از مردم مظلوم غزه و اعتراض علیه ستم در دانشگاه‌های هاروارد، ایندیانا، کلمبیا، ‌ییل و سایر دانشگاه‌های دنیا نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است. در این هنگام از نخبگان و رؤسای دانشگاهی جهان انتظار است ضمن اعلام جهانی محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی غزه، مأموریت‌های انسانی  و دانشگاهی خود را در قبال این مردم مظلوم و عضو جامعه بشری ایفا کنند و برای اعلام هم‌دردی ضمن فشار بر مجامع بین‌المللی افزون بر پایان جنگی نابرابر، خواستارِ برقراری صلح و استیفای حقوق حقۀ ملت مظلوم فلسطین شوند و با تشکیل مجامع علمی و نخبگانی ضمن فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی علمی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به تبیین قیام پیروزمندانه طوفان الاقصی و مظلومیت مردم غزه برای نخبگان و مردم پرداخته و از طریق مجاری علمی و رسانه‏ای، طبل رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را در مجامع جهانی به صدا در آورند.

همچنین انتظار می‌رود ضمن تلاش برای قطع ارتباط نهادهای علمی و دانشگاهی جهان با رژیم‌صهیونیستی با تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی  برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین، تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش و فناروی برای احیاء زندگی طبیعی در مناطق ویران شده غزه توسط این ائتلاف جهانی دنبال گردد که اکنون کنش فعالانه نخبگان و رؤسای دانشگاه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با رژیم صهیونیستی نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارد.

در پایان برای پیگری امور و انسجام بیشتر پیشنهاد تشکیل مجمع نخبگان طرفدار برقراری صلح عادلانه و دموکراسی در فلسطین را می‌دهم و کسانی که تمایل به عضویت در این مجمع دارند به ایمیل Elm@scc.ir حضورشان را اعلام دارند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • شروع مذاکرات آرسنال با گابریل ماگالاش برای تمدید قرارداد
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است