Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با طرح این سوال که چرا هیچ سیستم مجازاتی برای امام جمعه متخلف وجود ندارد، گفت: کجروی در دستگاه ائمه جمعه باعث انحراف دین می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانیال یادگاری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست نمایندگان اتحادیه و تشکل های دانشجویی با رئیس شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: جناب آقای حاج علی اکبری؛ شما در بزنگاه‌های مهم انقلاب ساکت هستید و این اخلاقی که از آن صحبت می‌کنید، اخلاق سکولار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: آنچه از صحبت‌های ما در جلسه گذشته تا جلسه فعلی مشهود است؛ این است که هیچ اقدام مثبتی جهت نقایص بیان شده انجام ندادید. به همین جهت برخی از اقدامات گذشته را مجددا من باب تکلیف و اتمام حجت بیان میکنم، چون فارغ از آنکه، همه مسئولان باید نقد بشوند. بررسی عملکرد شما و مجموعه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اهمیت به سزایی دارد؛ چرا که کجروی در دستگاه ائمه جمعه باعث انحراف دین می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم معطوف به مردم است و هم متکی به مردم، ما سر انقلاب اسلامی با هیچ کسی رودربایستی نداریم و با توجه به عملکرد فعلی شما، باید با صراحت بیان کنیم که از انتصاب شما خوشحال نیستیم.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به حاج علی اکبری گفت: متأسفانه جنس مدیریت شما؛ با جنس مدیریت دیالمه ها، مدرس‌ها و حضرت آقا فاصله بسیار زیادی دارد. یکی از مشکلات ما، انفعال در جبهه خودی است. به این صورت که افراد مسئول در جبهه خودی در بزنگاه‌های مهم انقلاب اسلامی یا ساکت هستند یا غایبند یا در حال محاسبه کردن هستند و این یعنی انفعال جبهه خواص در بزنگاه‌های تاریخ.

وی افزود: جناب آقای حاج علی اکبری شما در بزنگاه‌های مهم ساکت هستید. به گونه‌ای که وقتی مواضع شما را بررسی میکنیم میبینیم در مسائلی مثل برجام، ipc، لوایح cft، سند۲۰۳۰، فتنه ۸۸ و... ساکت بودید و مواضع روشن نداشتید.

یادگاری بیان کرد: از نظر ما هر کس در فتنه ۸۸ قبل از ۲۹ خرداد موضع گیری نکرده باشد، انقلابی بودن اش به چالش کشیده شده است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نمی شود آدم توصیه به اخلاق کند؛ اما در بزنگاه‌ها و در مقابله با فساد ساکت باشد. این اخلاق، اخلاق سکولار است و جهاد گریزی آفت انقلاب است؛ که همین روحیه شما سبب این شده است که ائمه جمعه‌ای داشته باشیم که محافظه کار باشند.

یادگاری بیان کرد: جناب آقای علی اکبری، آدم‌های خوب و ساکت خطرناک هستند. حتی وجود این افراد خطرناک است. این روحیه و اینگونه مدیریت کردن از معضلات آینده انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بیان کرده اند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است؛ اما برخی از ائمه جمعه‌ای که از سمت شما منصوب می‌شوند، محافظه کار هستند حتی برخی از ائمه جمعه با مصلحان اجتماعی (طلاب عدالتخواه) برخورد می کنند مانند برخوردی که در ملایر و گیلان شکل گرفت. در هر حال نباید این تحلیل شکل بگیرد که ائمه جمعه بر ضد مصلحان اجتماعی هستند. 

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در صورتی که ائمه جمعه باید در شهرستان‌ها بستر اعدام‌های اقتصادی را راه بیندازند؛ اما متاسفانه به جای اینکه این مسائل اولویت باشد، اولویت شده است که برخی از ضد ارزش‌ها مثل برداشته شدن نرده‌های نماز جمعه، ارزش شناخته شود و بعد هم با آن اقدامات عکس یادگاری بیندازند. مردم و جریان انقلابی فریب نمی‌خورند، این‌ها اسم اش تغییر نیست.

یادگاری تصریح کرد: نمی‌شود بیان کرد رهبر معظم انقلاب ۵ هزار بار از فساد صحبت کرده است، اما خود گوینده ۵ بار هم در مورد فساد صحبت نکرده باشد.   وی خطاب به رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: سازوکار نظارتی شما چیست؟ اگر یک امام جمعه خلاف کند چگونه شما متوجه می‌شوید؟ سازوکار انتخاب و آموزش ائمه جمعه چیست؟ چرا هیچ سیستم مجازاتی برای امام جمعه وجود ندارد؟ چرا با امام جمعه متخلف برخورد نمی کنید؟ مثلا امام جمعه‌ای که جنگل خواری کرده است حتی امام جمعه که کار نمی‌کند باید برایش مجازات مشخص شود، نه آنکه امام جمعه برکنار شود برود حوزه علمیه بزند و مدیریت حوزه علمیه به عهده بگیرد.   وی افزود: آقای حاج علی اکبری گزارش بدهید که سند تحول دستگاه امام جمعه که توسط جنبش عدالتخواه در دیدار دانشجویی تحویل رهبر معظم انقلاب داده شده بود و ایشان به شما ارجاع داده اند در ارتباط با آن چه کرده اید؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تشکل های دانشجویی ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر