Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود یک نماینده برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردمان طوالش اجحاف در حق این مردم صورت گرفته است.

خبرگزاری شبستان، ماسال_مائده فلاحتکارضیابری: با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همزمان با نام‌نویسی از داوطلبان این دوره از انتخابات از یک دید دیگر می‌خواهیم به انتخابات در حوزه انتخابیه طوالش، حوزه‌ای که همیشه جریان رقابت‌های انتخاباتی در آن پرشور و پر سر و صدا بوده است نگاهی بیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حوزه انتخابیه طوالش متشکل از سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال با جمعیت 323 هزار و 163 نفر طبق سرشماری سال 95 است که هم دارای وسعت جغرافیایی بسیار بالایی است هم بعد از حوزه انتخابیه رشت پرجمعیت‌ترین حوزه انتخابیه استان محسوب می‌شود که در سایه غفلت مسئولان تنها دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

 

هرچند در قانون اساسی برای نماینده فقط نظارت در حوزه انتخابیه‌اش لحاظ گردیده ولی خوشبختانه یا متاسفانه در سال‌های اخیر یک قانون نانوشته در حوزه‌های انتخابیه رواج پیدا کرده و آن درخواست مطالبات زیرساختی از قبیل جاده، آب، برق و گاز از نماینده است که باید اعتراف کرد در خیلی از موارد نتیجه داده و نماینده توانسته برای حوزه انتخابیه‌اش امکانات زیرساختی به ارمغان بیاورد.

 

 

در کنار این موضوع باید اهمیت نماینده در جذب اعتبارات برای حوزه انتخابیه‌اش را درک کرد، اگر حوزه‌ای با وسعت بالا، تنها یک نماینده داشته باشد بالطبع مردمانش به سبب عدم تسلط تنها نماینده‌شان بر کل حوزه انتخابیه متضرر خواهند شد.

 

با وجود این باید اذعان کرد که در حق مردمان نجیب سرزمین طوالش اجحاف صورت گرفته چرا که سه شهرستان با جمعیت بالغ بر 323 هزار نفر فقط دارای یک نماینده در بهارستان است و این در حالیست که حوزه‌های انتخابیه همجوار نظیر صومعه‌سرا تنها با 125 هزار نفر و وسعت به مراتب کمتر از طوالش دارای یک نماینده و یا حوزه بندرانزلی با 139 هزار نفر دارای یک نماینده هستند.

 

در این راستا با حضور در جمع مردم با چند نفر از شهروندان ماسالی به گفتگو پرداخته‌ایم:

یکی از شهروندان ماسالی با بیان اینکه نماینده می‌تواند صدای رسای شهرستان در مجلس و در جمع وزرا و دولتمردان باشد افزود: متاسفانه حوزه انتخابیه طوالش تنها دارای یک نماینده است که با توجه به جلسات علنی و غیرعلنی مجلس و کمیسیون‌ها و از طرفی وسعت بالای منطقه، نماینده امکان سرکشی از کل شهرستان را ندارد و این به ضرر این شهرستان‌هاست.

 

یکی دیگر از شهروندان ماسالی علت توسعه‌نیافتگی طوالش به‌ویژه ماسال با وجود پتانسیل‌های عالی این حوزه را عدم معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های این منطقه از سوی نمایندگان پیشین و نماینده حاضر عنوان کرد و گفت: دلیل آن هم وسعت بالای منطقه است که نماینده امکان اینکه بر کل منطقه تسلط داشته باشد را ندارد.

 

 

*تفکیک شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر از تالش

یکی دیگر از شهروندان ماسالی هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از نماینده محترم طوالش و همه کسانی که می‌توانند در این راستا برای این سه شهرستان قدمی بردارند درخواست می‌کنم تمام تلاش خود را داشته باشند تا حداقل حوزه طوالش دارای 2 نماینده و یا اینکه شهرستان تالش از شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر تفکیک شود.

 

وی تصریح کرد: وجود یک نماینده برای تالش بزرگ سبب شده که گاهی اوقات ماه‌ها نتوانیم نماینده خود که به نوعی وکیل ماست را ملاقات کنیم و این را نوعی بی‌عدالتی عنوان کرد.

 

وقتی با جمع کثیری از مردم ماسال به گفت‌وگو پرداختیم اکثریت آنها انتظار داشتند که به جای یک نماینده 2 نماینده داشته باشند، زیرا از نظر آنها وقتی فردی غیر ماسالی به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شود قطعا به شهرستان خود بیشتر از این شهرستان رسیدگی می‌کند.   

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس انتخابات قرآن بسیج نماز جمعه انتخابات ماسال انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج

فرماندار کرج از پیش بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

‌‌یحیی رمضانی فرماندار کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج ‌اظهار داشت: برای کاهش مشکلاتی که در سال‌های گذشته در حوزه انتخابیه کرج وجود داشت، فرمانداری این شهرستان اقدام به تشکیل 14 ستاد مشابه انتخابات کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در دوره‌های قبلی انتخابات، تمامی تجهیزات و امکانات رأی‌گیری از طریق یک مرکز در شهر کرج، انجام می‌شد، نیازمند خلاقیتی در این زمینه بودیم تا مشکلاتی که در این بخش بود را برطرف کنیم.

‌رمضانی گفت: همچنین گستردگی شهرستان کرج در این بخش هم مان‌بر و هم هزینه‌بر شده بود و لذا می‌بایست خلاقیتی را در برگزاری انتخابات ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل با هماهنگی و نظارت کامل هیئت‌های نظارت و بازرسی در شهرستان اقدام به ایجاد 14 ساختار و 14 ستاد انتخابات مشابه کردیم  که هرکدام بتوانند پاسخگوی نیازهای برگزار کنندگان انتخابات در 14 منطقه شهرستان کرج باشند.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این اقدامات و همچنین حمایت‌های استاندار البرز، ستاد انتخابات البرز و سایر عوامل از جمله هیئت‌های نظارت‌، بازرسی و اجرایی سبب شد تا حوزه انتخابیه کرج بالاترین مشارکت را در بین استان‌های کشور داشته باشد.

وی افزود: استان البرز در این دوره بیش از 8.30 درصد مشارکت داشته است.

نتایج انتخابات 1402 مجلس در استان البرز 30 درصد از واجدید شرایط در استان البرز در انتخابات شرکت کردند

 ‌رمضانی فرماندار کرج، در ادامه به آمادگی کامل حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری دور دوم انتخابات اشاره کرد‌ و اظهار داشت: از عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرج می‌خواهم که در دور دوم نیز منت را تمام کرده و تلاش کنند که در دور دوم نیز با مشارکت حداکثری انتخابات برگزار شده و در تاریخ این شهرستان ثبت شود.

وی افزود: تحقق این کار این است که تیم اجرایی با انگیزه با‌صلابت به موقع آموزش‌دیده پر انرژِی در قالب همان انتخابات 14 محله محوری که در دور گذشته فعالیت می‌کردند، کار را انجام دهند.

‌فرماندار شهرستان کرج‌ با اشاره به ماده 13 قانون انتخابات اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی طبق ماده 13 قانونا و شرعا بایستی حمایت‌های مالی و مادی از ستاد انتخابات را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج