Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:25:35 GMT

برگزاری دومین جشنواره بین المللی فیلم های نان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۱۷۸

برگزاری دومین جشنواره بین المللی فیلم های نان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، دومین جشنواره بین المللی فیلم جزیره های نان روز یک شنبه ۱۰ آذر( اول دسامبر) در شهر سان یا گشایش یافت. شن های شیونگ رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین و شن شیائو مینگ استاندار استان های نان در مراسم گشایش حضور یافته و سخنرانی کردند. 

رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد: پیشرفت های نان نمونه مهمی از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز چین در ۴۰ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عصر جدید، چین در حال تبدیل شدن از یک کشور بزرگ به کشور قدرتمند در زمینه فیلم است. 

شن شیائو مینگ استاندار های نان گفت: این دور جشنواره بین المللی فیلم های نان با پایبندی بر موقعیت راهبردی و هدف توسعه خود حاکی از "نمایش سالانه، نمایش فیلم در سراسر جزیره های نان و توسعه زنجیره کامل صنعت فیلم"، برای تبدیل شدن به جشنواره بین المللی، آکادمیک، عمومی و همیشگی تلاش خواهد کرد. 

جشنواره بین المللی فیلم های نان از سال ۲۰۱۸ ایجاد شده و جوان ترین جشنواره بین المللی فیلم در چین به شمار می رود. در جشنواره سال جاری، برای نخستین بار جایزه "نارگیل طلایی" ایجاد شده است و تا کنون ۱۴۹۵ فیلم از ۸۰ کشور و منطقه جهان برای کسب این جایزه به رقابت با یکدیگر می پردازند. 

ایزابل هوپرت که بارها برنده بهترین جایزه بازیگر زن در جشنواره های بین المللی فیلم کن، ونیز، برلین و جایزه سزار فرانسه (CSAR) بوده است، ریاست هیات داوری جایزه نارگیل طلایی این جشنواره را بر عهده دارد.

کد خبر 4787566

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو بین المللی چین چین توسعه پایدار گروه خودروسازی سایپا ایران کیش همراه اول فروشگاه اینترنتی تخفیف کارت اعتباری کسب و کار اپلیکیشن موبایل بانک ملت صنعت خودروسازی گردشگری طراحی سایت بانک ملی ایران افق کوروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «رخ» به کارگردانی سام کلانتری در اولین حضور بین المللی خود جایزه اصلی چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم مسکو را از آن خود کرد.

«رخ» برداشتی آزاد از زندگی و رویاهای نقاش بزرگ سبک سوررئالیسم ایران، علی اکبر صادقی است.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: سام کلانتری و آرش صادقی، مدیر فیلمبرداری: رضا تیموری، تدوین: مستانه مهاجر، طراحی صدا: انسیه ملکی، طراح جلوه های بصری: افشین صادقی، مدیر جلوه های بصری: جواد مطوری، صدابردار: شاهین پور داداشی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: رسا شیخ، تهیه کننده اجرایی: بنیاد علی اکبر صادقی، اشکان صادقی.

جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برنده‌ها» رسید

فیلم سینمایی «برنده‌ها» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره کازابلانکای مراکش به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ این فستیوال شد. حسن ناظر کارگردان «برنده‌ها» که به‌صورت آنلاین در مراسم اختتامیه حضور داشت، برای دریافت این جایزه از هیأت داوران و رییس جشنواره قدردانی کرد.

در جشنواره کازابلانکای مراکش که از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت مصادف با ۱۹ تا ۲۵ آپریل برگزار شد، فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی نیز در بخش مسابقه این فستیوال حضور داشت.

پخش بین‌الملل «برنده‌ها» بر عهده «دریم لب فیلم» قرار دارد و به‌زودی این فیلم در چند فستیوال جهانی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم همچنین توسط شرکت مدرن فیلم در سینماهای انگلستان به مدت ۲ ماه به اکران در آمد.

رضا ناجی، حسین عابدینی، ملالی زیکریا، محمود جعفری، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرزاد کمال‌زاده، مانی نورمحمدی، ماهان نورمحمدی، محسن فدایی‌باش، رضا مقامی، اصغر سمسارزاده و میرطاهر مظلومی، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. محسن مسافرچی به عنوان تهیه‌کننده ایران در این فیلم حضور دارد. پل ولش، نادیرا ماری و جنیفر آرمیتاج نیز تهیه‌کنندگان خارجی این فیلم هستند.

دیگر عوامل «برنده‌ها» عبارت هستند از مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، مدیر فیلمبرداری: آرش سیفی، طراح صحنه: محمد محمدی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد.

«آوای ابرها» راهی کلمبیا شد

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ است که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعدادهایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند ...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6089719

دیگر خبرها

  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد