Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:36:50 GMT

کنگره علامه بلادی در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۴۶۴

کنگره علامه بلادی در بوشهر برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایس گفت: استان بوشهر در عرصه فرهنگ دینی پیشینیه بسیارباشکوهی دارد و تاریخ بی نظیر  و درخشان روحانیت استان گواه این ادعا است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شمار قابل توجهی از علمای این استان دارای سابقه درخشان مبارزاتی با استعمار انگلیس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در کناره خلیج فارس استان بوشهر دارای جایگاه خاص در علوم انسانی، توسعه فرهنگ اهل بیت و نهادینه شدن آن و مرکز تولید محصولات علمی و پژوهشی در عرصه علوم انسانی است.

صفایی بوشهری افزود: هم اکنون نیز روحانیان استان بوشهر اهل تحقیق و پژوهش و در صحنه و بصیر هستند و این ظرفیت در کنار اتحادی مثال زدنی به رشد و بالندگی این قشر کمک کرده‌است.

وی با گرامیداشت ۱۳ آذرماه سالروز شهادت شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری اظهار داشت: نام‌گذاری این روز به نام روحانیت استان بوشهر فرصت مغتنمی برای بزرگداشت این قشر نخبه و فرهیخته است.

دبیر پنجمین کنگره علامه بلادی بوشهری گفت: امسال ۸۰۰ اثر به چهار دبیرخانه این کنگره در بوشهر و قم ارسال شد که ۹ اثر به عنوان برتر و ۱۱ اثر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: این کنگره به تقویت ظرفیت پژوهشی استان بوشهر کمک وافری داشته@است تا جایی که برای بسیاری از مجامع علمی کشور برگزاری چنین کنگره‌ای همزمان با شهادت شهید عاشوری و روز روحانیت استان بوشهر نهادینه شده‌است.

در این کنگره شماری از موسسان مدارس علمیه در استان بوشهر تجلیل شدند.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی‌الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ‌الحبیب فی مظالم‌الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بود که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

برچسب‌ها بوشهر حوزه علميه غلامعلی صفایی بوشهری همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر حوزه علميه همایش بوشهر حوزه علميه همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است