Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رنجبر پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که در سالن همایش معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج با حضور جمعی از مسئولان و خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲ آذرماه فرصت مناسبی است تا به وظیفه خود در قبال معلولین عمل وبا نگاهی واقع بینانه توانمندی ها و ظرفیت های آنان را به جامعه نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر،عادلانه وپایدار به عنوان شعار امسال روز جهانی معلولین اعلام شده واز نهم تا پانزدهم آذرماه برنامه های  به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به آمار ۱۳۶۶ نفری دانش آموزان که در سال تحصیلی جاری در مدارس با نیازهای ویژه استان ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در بین هفت گروه دانش آموزی که از آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی دریافت می کنند دانش آموز ان با نیاز ویژه ذهنی به تعداد ۹۹۱ نفر بیشترین آمار را دارند.

رنجبر یادآور شد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی دانش آموزان به آموزش فراگیر بستر مناسب برای حضوروحمایت از ۱۵۰ دانش آموز دارای آسیب بینایی و ۲۷۸ نفر دانش آموز دارای آسیب شنوایی خفیف تا عمیق، ۱۸۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری وبیش از چهار هزار دانش آموز دیر آموز در مدارس عادی فراهم شده است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش  مشارکت اجتماعی، بالابردن عزت و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه در خصوص توانمندی افراد دارای معلولیت و تأکید بر حقوق مشخص اجتماعی افرادبا نیازویژه از جمله اهداف برگزاری مراسم روز جهانی معلولین است. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بررویکرد آموزش تلفیقی و فراگیر، تلاش درراستای کاهش مشکلات ایاب و ذهاب معلولین و ارتقای آگاهی والدین در خصوص روش‌های تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به عنوان برنامه‌های اساسی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نگرش منفی به معلولین باعث ایجاد ناکامی، سرخوردگی، عدم اعتماد به نفس و در نهایت افزایش وابستگی و نیاز آنان به دیگران می شود.

گفتنی است از دیگر بخش‌های این مراسم، اجرای سرود، نمایش، شعرخوانی و نیز برگزاری نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان با نیازهای ویژه بود.

کد خبر 4787582

منبع: مهر

کلیدواژه: روز جهانی معلولان دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش استثنایی بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته بسیج بسیج ایلام گرگان راهپیمایی قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی شهرکرد مشهد تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان