Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@08:52:31 GMT

شمال لبنان همچنان ناآرام است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۸۹۸۰

شمال لبنان همچنان ناآرام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع لبنانی از ادامه ناآرامی ها در طرابلس خبر دادند و اینکه معترضان برخی راهها را بسته و مانع حرکت اتوبوس دانشجویان و کارمندان به محل تحصیل و کارشان شده اند و موانعی در مسیر راهها قرار داده اند که عبور و مرور  را با سختی روبرو کرده است.

این در حالی است که این منابع از ورود ارتش به صحنه و باز کردن همه راهها و مسیرها خبر دادند و اعلام کردند: همه راههای در طرابلس در شمال لبنان باز است به غیر از جاده های منتهی به میدان النور که همچنان از زمان شروع اعتراضات مردمی در لبنان بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النشره گزارش داد: در ورودی دانشگاه لبنان در البحصاص در شمال لبنان برخی دانشجویان روی زمین دراز کشیده و مانع حرکت خودروها و اتوبوس ها به داخل دانشگاه می شوند. برخی دیگر از معترضان نیز ورودی آموزشگاه فنی در طرابلس را در اعتراض به اوضاع معیشتی بسته اند و برخی دیگر از معترضان در برابر مراکز آموزشی و ادارات دولتی تجمع کرده و از این ادارات خواسته اند که کار و تدریس را تعطیل و درها را ببندند.

کد خبر 4787631

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان طرابلس اعتراضات مردمی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق سوریه ایران فلسطین روسیه دونالد ترامپ ترکیه لبنان عربستان سعودی افغانستان نتانیاهو ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه

طبق گزارش خبرگزاری سما فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی رسما از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه خبر داد.

از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) برای اولین بار است که این گذرگاه بازگشایی می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها ساعاتی پیش گزارش داده بودند که بامداد امروز (چهارشنبه) ۲ کاروان کمک‌های بشردوستانه اردن که حامل مواد غذایی، آرد و دیگر اقلام خوراکی بود در مسیر حرکت به سمت گذرگاه‌های «بیت حانون» و «کرم ابو سالم» مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفتند. آنها تعدادی از بسته‌های خوراکی را به خیابان‌ها پرتاب و خسارت‌های زیادی به آن وارد کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل