Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی منصوری روز سه‌شنبه  در گفت وگو با ایرنا، از فرود و استقرار بیش از ۹۰ هزار پرنده مهاجر آبزی در تالاب‌های بین‌المللی گندمان و چغاخور این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد پرنده به منظور زمستان گذرانی از منطقه سیبری در تالاب‌های منطقه فرود آمدند. 

به گفته وی، با توجه به فصل شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان، احتمال آلودگی  پرندگان مهاجر به این نوع بیماری واگیردار در منطقه دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره حفاظت محیط زیست بروجن، پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر فرود آمده در استان را از خانواده لک‌لک‌ها، مرغابی‌سانان، خروس کولی، حواصیل، پرستوی دریایی، کشیم کوچک و بزرگ، چنگرها، اگرت‌ها، غاز خاکستری، درنای خاکستری، گنجشک‌سانان و کاکاهای دریایی عنوان کرد.
منصوری تاکید کرد: بیشتر پرندگان در آبگیرهای منطقه از خانواده حواصیل و لک‌لک‌ها است که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان شهرستان بروجن کوچ کرده‌اند.
وی با بیان اینکه، اکنون شکار پرندگان در تالاب‌های این شهرستان ممنوع است، تاکید کرد: در صورت مشاهده شکار هرگونه پرنده مهاجر در منطقه، با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تالاب بین‌المللی گندمان با یکهزار و ۷۰ هکتار مساحت و ۲ هزار و ۲۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور از سطح دریاست.
تالابهای بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها بروجن سازمان حفاظت محیط زیست شکار پرندگان چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن سازمان حفاظت محیط زیست شکار پرندگان چهارمحال وبختیاری بروجن سازمان حفاظت محیط زیست شکار پرندگان چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان گفت:محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.
 
جواد ستوده افزود:در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.
او گفت: علت تلف شدن  پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان