Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@05:56:51 GMT

پاکسازی اطراف خط آهن از معتادان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۴۷۷

پاکسازی اطراف خط آهن از معتادان

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی:‌ «مصطفی حسنی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه18 با بیان اینکه رفع معضلات اجتماعی حریم خط راه آهن تهران – تبریز به ویژه محدوده پله های فرار و زیرگذرها در اولویت کاری مسئولان شهرداری منطقه18 قرار گرفته اضافه کرد: «طبق هماهنگی های به عمل آمده، این محل ها به طور روزانه پاکسازی و ساماندهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حریم 13کیلومتری خط تهران– تبریز حدود 20پله فرار وجود دارد که مشکلات عدیده ای برای شهروندان ساکن در محله های نعمت آباد، شهرک صادقیه، چهارراه یافت آباد، خلیج فارس، شادآباد و... به وجود آورده که قصد داریم با همکاری ارگان های مربوطه به این نوع مشکلات خاتمه دهیم. طبق گزارش های مردمی اهالی هنگام تردد از مسیر پله های فرار یا رو گذر خط آهن با اراذل و اوباش و زورگیرانی روبه رو می شوند که امنیت جانی و مالی آنها را به خطر می اندازند.»

به گفته «مصطفی حسنی» ورودی پله های فرار حریم خط راه آهن تهران- تبریز محل امنی برای تجمع و امور بزهکارانه معتادان و خلافکاران شده است. موقعیت خاص این محل ها باعث شده که افراد بزهکار در این نقاط پنهان و مخفیگاهی برایشان ایجاد شود. این افراد با سوءاستفاده از این موقعیت اقدام به سرقت و زورگیری می کنند و در کنار این موضوع به راحتی مواد مخدر خرید و فروش می کنند.

حسنی اضافه کرد: «قصد داریم حریم خط راه آهن را با کاشت گل و گیاه، نصب صندلی، پایه چراغ روشنایی، جدول کشی و رنگ آمیزی بهسازی کنیم. یعنی این محل های عمومی و پرتردد را به نقطه ای تبدیل کنیم تا مردم و ساکنان در آن حساس امنیت و آرامش کنند و از سوی دیگر پاتوق  و دورهمی خلافکاران برای همیشه از آنجا برچیده و محو شود.»

وی گلایه هایی هم از شرکت راه آهن تهران و حومه کرد و گفت: «گاهی وقت ها به جای همکاری برای رفع مشکلات شهروندان شاهد مانع تراشی هستیم. مثلاً شهرداری منطقه18 با صرف بودجه و بسیج امکانات و تجهیزات می خواهد برای ساماندهی حریم خط راه آهن اقدام کند، اما متأسفانه مسئولان شرکت راه آهن اجازه این اقدام خوب و موثر را به صورت کامل ندادند و اذعان می کنند که این اراضی متعلق به راه آهن تهران و هرگونه اقدامی در این بخش نیازمند پرداخت هزینه آن به شرکت راه آهن تهران است.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه18در پایان گفت: «به هر ترتیب آرامش و امنیت ساکنان منطقه18 برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور با هماهنگی های به عمل آمده با مدیر مرکز رفاه و خدمات اجتماعی و کلانتری ها بازدید، ساماندهی و پاکسازی محل به صورت روزانه انجام می شود.»

کد خبر 467239 برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار شهرداری اعتیاد - معتاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت راه آهن ریل و راه آهن قطار شهرداری اعتیاد معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

به گزارش خبرآنلاین، تصمیم به تخریب ساختمان مجاور مجموعه تئاتر سنگلج از دو جهت مورد انتقاد کارشناسان است.

دنیای اقتصاد نوشت: یکی ریسک بالای تخریب ساختمان کناری برای بنای ۶۰ساله سنگلج و دیگری، بی‌توجهی شهرداری به توافقات پیشین برای توسعه بنای سنگلج و الحاق ساختمان کناری به این مجموعه. تماشاخانه سنگلج یکی از بناهای قدیمی شهر تهران است که در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود.

طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت‌وساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

به‌رغم این محدودیت‌ها اما شهرداری درصدد ساخت یک بنای جدید به جای بنای کناری سنگلج است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899610

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود