Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد حق شناس» روز سه شنبه در یکصد و هشتادمین جلسه شورا با ارایه تذکر کتبی به هیات رئیسه، گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ١٠ تا ١٥ درصد جمعیت جوامع را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند و ارزیابی می شود بین ٨٠٠ هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت شهروندان تهرانی دارای معلولیت باشند.
حق شناس با گلایه از حذف آمار افراد دارای معلولیت در سرشماری سال ۱۳۹۵ ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی در تهران وجود ندارد و  در شهر تهران جمعیتی معادل ١١٥ هزار نفر دارای پرونده در بهزیستی هستند که این نشانگر اشکال جدی در شناسایی ابعاد مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:  لازم است مرکز آمار در سرشماری سال ۱۴۰۰ این قصور غیر قابل قبول را جبران کند.


ضرورت مناسب سازی سینماها برای معلولان
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با این مقدمه افزود:در همین رابطه لازم می دانم موارد ذیل را به مدیریت شهری تهران متذکر شوم.
وی گفت: یکی از ضرورت‌های بستر سازی برای حضور و مشارکت افراد دارای معلولیت در جامع افزایش دانش و اگاهی مردم نسبت به توانمندی ها و نحوه تعامل درست با این بخش از جامعه است.
وی تأکید کرد: در این راستا طبق ماده ٢٠ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت شهرداری ها موظف به پخش تیزرهای آموزشی در سالن های سینما وسایر امکانات رسانه ای بدون اخذ هزینه هستند.
حق شناس تأکید کرد: به شهرداری تهران یادآور می شوم نسبت به تحقق این مهم و پیش بینی ساز و کار نحوه استفاده افراد دارای معلولیت از سالن های سینمایی و امکانات رسانه ای شهرداری اقدام و نتیجه را به شورا ارائه کند .
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: طبق ماده ٨ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ، استفاده این افراد از مراکز ، تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاههای دولتی، شهرداری ها و دهیاری های کشور رایگان است.
وی ادامه داد: در این خصوص مناسب است شهرداری با قید فوریت پیشنهاد برنامه‌ و بودجه ای متناسبی را به شورا ارائه کند.


توسعه مراکز ورزشی بدون مناسب سازی برای معلولان 
حق شناس در ادامه تذکر خود، اظهارداشت: متاسفانه طی دهه های گذشته توسعه مراکز اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهرداری تهران بدون توجه به استانداردهای مناسب سازی برای همه گروه‌های جمعیتی از جمله افراد دارای معلولیت انجام  شده است.
وی افزود: لازم است شهرداری ضمن گزارش اقدامات اعتبارات لازم برای مناسب سازی این مراکز را پیش بینی و برنامه عملیاتی مشخصی را به شورا ارائه کند. 
معافیت معلولان از هزینه صدور پروانه ساختمانی 
حق شناس یادآور شد: طبق ماده ١٩ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، این افراد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین و عوارض نوسازی معاف هستند.
وی پیشنهاد کرد که  شهرداری تهران با ارائه گزارش تحقق این ماده، ساز و کار لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سالیانه ، طبق تبصره ٢ ماده مذکور ، پیش بینی و به شورا ارائه کند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران مرکز آمار ایران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران مرکز آمار ایران تهران شورای اسلامی شهر تهران مرکز آمار ایران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات