Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:26:43 GMT

اقتصاد ژاپن، قربانی کسادی بازار چین

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۰۴۲۸

اقتصاد ژاپن، قربانی کسادی بازار چین

به گزارش ایرنا وزارت دارایی ژاپن حدود ۳۰ هزار شرکت دارای سرمایه بیش از ۱۰ میلیون ین معادل با حدود ۹۱ هزار دلار، را مورد پرسش قرار داد مجموع فروش آنها حدود ۳۵۰ میلیارد ین یا بیش از سه تریلیون دلار بود که ۲.۶ درصد نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته کاهش نشان می دهد.

سازندگان تجهیزات مربوط به ارتباطات به دلیل کاهش تقاضا برای قطعات تلفن های هوشمند از جانب چین، شاهد حدود ۱۹ درصد افت در میزان فروش خود بودند فروش تولیدکنندگان محصولات فلزی تحت تاثیر مناقشات تجاری بین آمریکا و چین، بیش از ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد در مجموع گزارش ها نشان می دهد که سودهای عادی برای دومین سه ماهه متوالی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش داشت.

وزارت دارایی ژاپن می گوید با اینکه فروش و سودهای عادی افت داشتند، اما میزان سودهای عادی در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر همچنان در رده سوم بیشترین سودها قرار داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که سرمایه گذاری های شرکتی نیز به روند رو به رشد خود ادامه می دهند، و گمان می کند که این مسئله نمایانگر وضعیت اقتصادی کنونی است که به آرامی رو به احیا است.

پیش از این نیز گزارش هایی در مورد خروج شرکت های ژاپنی از چین به دلیل اعمال تعرفه های آمریکا رسانه ای شده بود،  ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) یعنی یک ماه پس از آغاز جنگ تجاری چین و آمریکا، دولت آمریکا گزارش بازرسی ۳۰۱ علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد ۲۵ درصد بر تعرفه گمرکی ۵۰ میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

بر اساس این گزارش در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، یعنی فقط ۱۰ روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامه اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به ۱۰ درصد ارتقاء داده بود، به ۲۵ درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

بر این اساس آمریکا پذیرفته است افزایش تعرفه ۲۵ به ۳۰ درصدی بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود هفته آینده اجرایی کند متوقف کند چین نیز پذیرفته است خریداران عمده این کشور به خرید محصولات کشاورزی آمریکا ادامه دهند.

برچسب‌ها ژاپن چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری پروندهٔ خبری جنگ اقتصادی چین و آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری ژاپن چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند