Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سومین روز از آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور میزبان اقشار مختلفی از مردم بود که با دغدغه هایی از جمله ارتقای جایگاه زنان تا لبیک به فرمان رهبر انقلاب خود را به وزارت کشور رسانده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سومین روز از ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اقشار مختلفی از مردم از صبح امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز (سه شنبه ۱۲ آذر) نیز وزارت کشور میزبان بسیاری از متقاضیان ثبت نام برای رقابت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

 

آسیه کلاته، 36 ساله از تهران برای بار اول است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام می کند. او به همراه دختر سه ساله خود وارد ستاد انتخابات کشور شد. او مدرس دانشگاه است و دارای تحصیلات دکتری در رشته برق و الکترونیک.

 

از دغدغه های او برای حضور که می پرسیم، مسایل زنان را تاکید می کند و می گوید برای جایگاه اجتماعی زنان و ثبات خانواده تمام تلاش خود را می کنم. از سوابق اجرایی او تشکل های دانشجویی و برگزاری همایش ها در دانشگاه ها است. او خود را مدرس دانشگاه صنعتی قم نیز معرفی می کند و بنا دارد به شکل مستقیم در این دوره از انتخابات حضور یابد.

 

میرسعید صفوی، 40 ساله از تهران برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده است. او نیز برای بار اول است که برای رقابت در این دوره ثبت نام می کند و قرار است از محل زادگاه اش یعنی چالش و رضوان شهر وارد مجلس شورای اسلامی شود.

 

او در مورد دغدغه حضور خود می گوید: حتما حرکت نسل سوم مهم است. قرار بود از لیست امید در دوره قبل وارد بشوم اما رد صلاحیت شدم و بنا دارم با لبیک به فرمان رهبر انقلاب و ورود جوانان وارد این دوره از انتخابات شوم. انشاءالله شورای نگهبان سلایق را کنار بگذارد و با نگاه ملی صلاحیت ها را تایید کند.

 

وی می گوید: در حال حاضر کشور نیازمند انسجام است و بر اساس گفتمان جدید و مردم سالاری باید نیروهای متخصصی که تربیت شده اند، وارد میدان شوند و افراد دیگری که جنگ و سال های انقلاب را تجربه کرده اند، تجارب خود را به جوانان منتقل کنند. من عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران استان گیلان نیز هستم. امیدوارم بتوانم در این دوره از مجلس شورای اسلامی مثمر ثمر باشم.

 

معصومه ثقفی، 48 ساله نیز برای بار اول است که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام می کنم. او دانشجوی دکتری برنامه ریزی شهری است و عضو شورایاری محله.

 

وی در مورد دغدغه های حضور خود می گوید: آمده ام برای مردم کار کنم و سعی می کنم در حوزه زنان موفق باشم.

 

محمد احسان متقی، لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه امیر کبیر است. او متولد 42 است و دارای فوق لیسانس مدیریت کارآفرینی است. دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشگاه علوم تحقیقات نیز هست و در حال حاضر مشاور شورای شهر تهران در امور IT است. او مخترع دستگاه بازیافت طلا است و مقطع سربازی خود را به عنوان نخبه در اجرای یک پروژه پشت سر گذاشته و در صنایع هوایی پروژه نظام پیشنهادها را ارایه کرده است.

 

در مورد دغدغه حضور خود برای انتخابات می گوید: تمام دغدغه من این است که بتوانم به بهتر شدن جامعه کمک کنم تا کشورم محلی بهتر برای زیستن همه هموطنان ام باشد.

 

محمد حسین متقی نیز پدر محمد احسان متقی است که به همراه پسر خود وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شده است. او معاون سیاسی سابق استاندار قم بوده است و مدیر امور حقوقی سابق شرکت ملی فرآورده های نفتی ایران بوده است. در حال حاضر رییس نظام پیشنهادی سنجش فرآورده های نفتی است و متولد 32 است و وکیل پایه یک دادگستری است که پرونده های حقوقی زیادی را تجربه کرده است. او دارای مدرک فوق لیسانس حقوق نیز هست.

 

این پدر و پسر هر دو بنیانگذار استارت آپ آگاپه هستند و صاحب موسسه خیریه و نیکوکاری شهر هوشمند که سابقه 15 ساله را در امور خیریه دارد.

 

در مورد دغدغه های حضور خود در انتخابات می گوید: کارآفرینی و اصلاح جامعه مهمترین هدف من از حضور در این دوره است. امیدوارم بتوانم مثر ثمر واقع بشوم.

 

پوریا پگاه از دیگر شرکت کنندگان در رقابت یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی است که ساکن تهران است اما از کرمانشاه قرار است در این دوره از انتخابات شرکت کند. او دکترای سازه است و در حال حاضر کارشناس اداره نگهداری راه ها در اداره کل راهداری حمل و نقل استان تهران است. او خود را مدرس دانشگاه آزاد پرند نیز معرفی می کند و بار اول است که در این دوره ثبت نام کرده است. وی دارای لیسانس حقوق نیز هست و رشته اصلی خود را عمران معرفی می کند.

 

وی در مورد دغدغه حضور خود اظهار کرد: کشور ما معضلاتی دارد که می توانیم از طریق قانون گذاری از طریق مجلس و حقوقدانانی که در این زمینه آشنا هستند، موانع را از سر راه برداریم. متاسفانه بیش از 60 درصد افرادی که با قانون اساسی آشنایی ندارند و یا وعده های اجرایی می دهند برای ثبت نام مراجعه کرده اند اما باید بگوییم که کار مجلس نظارت و قانون گذاری است و باید افرادی در این راه گام بردارند که با اصول قانون گذاری و طرح و لوایح آشنا باشند.

 

سید هاشم موسوی، 42 ساله، دکترای مطالعات امنیت ملی است که خود را کارمند دولت و مدرس دانشگاه معرفی می کند که برای بار اول است برای رقابت در این میدان عزم خود را جمع کرده است.

 

او در مورد دغدغه های خود اظهار کرد: در شرایط فعلی احساس می کنم که کشور از ناتوانی و ناکارآمدی در رنج است و مسئولان در حوزه مقننه می توانند مثمر واقع شوند. امیدواریم آنچه که لیاقت ملت ایران است را رقم بزنیم./

 

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل انتخابات خبرگان رهبری و مجلس هرمزگان انتخابات مجلس انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی