Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید شرایط حضور معلولین و بروز خلاقیت و توانمندی‌های آنان را فراهم سازیم.

محمود ثمینی در جلسه روز جهانی معلولین با بیان اینکه برای دیده شدن آلام معلولین و اهمیت دادن به این قشر و جان تازه دمیدن در وجود این افراد امروز را به عنوان روز معلولین نامگذاری شده است، اظهار کرد: معلولین دارای استعداد و خلاقیت‌های فراوانی هستند و ممکن است به‌دلیل محدودیت‌های جسمی و نبود برخی امکانات این خلاقیت و توانمندی‌ها بروز و ظهور پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افراد اگر با نواقص جسمی مواجه هستند خداوند استعداد و توانمندی‌های بسیار خوبی به آنان اعطا کرده که شاید افراد عادی از آن برخوردار نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: باید شرایط را برای حضور معلولین و بروز خلاقیت و توانمندی‌های آنان فراهم کنیم و موانعی که سبب می‌شود این خلاقیت بروز نکند برطرف شود.

ثمینی با اشاره به اینکه نجات این افراد از این وضعیت خدمت بزرگی است و چنانچه شرایطی را ایجاد کنیم استعداد آنان کشف و به آنها پرداخته شود و در کنار مردم جامعه به شکل عادی و روان زندگی کنند به هدف خود رسیده‌ایم، عنوان کرد: بابد نوآوری‌های این افراد بکارگیری شود تا معیشت آنان و مردم جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه زمینه حضور معلولین در تمام عرصه‌ها باید فراهم شود، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با تصویب قانون حمایت از معلولین توانسته خدمت مناسبی را به جامعه معلولین کشور داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: باید دستگاه‌ها با اجرای درست قانون حمایت از معلولین بتوانند حق این افراد را رعایت و نظارت کنند، قوانینی که مجلس مصوب کرده باید اجرا شود و دستگاههای نظارتی به این مهم نظارت کافی داشته باشند.

ثمینی گفت: اهرم‌های نظارتی در این راستا برای اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین وجود دارد و استانداری نیز به این امر اهتمام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در امر مناسب‌سازی کارهای خوبی در استان انجام شده است، بیان کرد: همچنین حمایت‌های توانبخشی بهزیستی استان در کشف معلولیت‌ها و امید دادن به معلولین برای بازگشت به زندگی تاثیر بسزایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و ... در امر مناسب‌سازی پیگیر هستند و باید سرعت کار را بالا ببریم.

ثمینی با بیان اینکه با مهارت آموزی به این افراد می توان اشتغال و درآمدزایی برای آنان ایجاد کرد، عنوان کرد: حتی این افراد قابلیت و توانمندی این را دارند که کارآفرین باشند و اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معلولیت بهزیستی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه توجیهی اجرای مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد و بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات در شهرستان ارسنجان بعد از ظهر یکشنبه با حضور اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان، اعضای شورای تأمین و اعضای هیأت نظارت و اجرایی انتخابات ارسنجان با رویکرد برگزاری انتخابات در مرحله دوم برگزار شد.

در این جلسه ضمن بر روی اجرای انتخاباتی سالم و با کیفیت در مرحله اول و همچنین بر اهمیت انتخابات در مرحله دوم تاکید شد و موارد احتمالی که می‌تواند، انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس که به دعوت کاووس رضایی فرماندار شهرستان در این جلسه حضور یافته بود، با بیان اینکه دشمن در مرحله اول علی‌رغم تمام تلاش خود در پروژه ناامیدسازی و پیشگیری از مشارکت در انتخابات، شکست خورد افزود: دشمن در این مرحله نیز بیکار ننشسته است.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: البته باور داریم با حضور مجریان با تقوا و کاربلد در پست‌ها و مسوولیت‌های گوناگون شاهد خلق حماسه‌ای دیگر با رعایت حق الناس و امانتداری در حوزه‌های انتخابیه ای باشیم که به مرحله دوم منتهی شده است.

وی در پایان بیان کرد: انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است و باید مردم و مسؤولین در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات دور دوم بکوشند.

کد خبر 6097546

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است
  • خلاقیت جالب فولاد برای دعوت از هواداران
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام