Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:14:42 GMT

هند در "کشمیر" حقوق بشر را نقض می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۱۷۰۲

هند در 'کشمیر' حقوق بشر را نقض می‌کند

خبرگزاری میزان- قریشی در دیدار با رئیس جمهور سریلانکا گفت: هفت دهه است که هند در کشمیر حقوق بشر را نقض می‌کند. تاریخ انتشار: 16:44 - 12 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۳۴۵۹

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از داون نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان که به سریلانکا سفر کرده است با «گوتابایا راجا» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار تصریح کرد: ما خواهان ارتباطی پایدار و بهتر با سریلانکا هستیم و می‌دانیم که در زمان دولت جدید این کشور این اتفاق مثبت می‌تواند رخ دهد.

قریشی ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید سریلانکا پیام تبریک «عارف علوی» رئیس جمهور و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: این برای ما جای خوشحالی است که فردی به عنوان رئیس جمهور سریلانکا انتخاب شده که پیش از این دوره آموزش نظامی خود را توسط نظامیان پاکستانی دیده است.

وزیر خارجه پاکستان ضمن اشاره به اوضاع منطقه اظهار داشت: متاسفانه هند 70 سال است آشکارا حقوق بشر را در کشمیر نقض می کند و این به ضرر تمام کشورهای منطقه است.

قریشی اضافه کرد: پاکستان و سریلانکا می توانند ضمن اتحاد با هم علیه تروریسم در منطقه مبارزه کنند و این پدیده شوم را ریشه کن کنند.

وزیر خارجه پاکستان سپس با «مهندا راجاپاکسا» نخست وزیر سریلانکا دیدار کرده و از وی دعوت کرد تا به پاکستان سفر کند.

قریشی در این دیدار نیز خواهان گسترش روابط تجاری و استراتژیک میان دو کشور شده و ابراز امیدواری کرد تعاملات دو جانبه افزایش یابد.

گفتنی است سریلانکا کشوری است که در جنوبی ترین نقطه آسیا واقع شده و ارتباط نسبتا خوبی با پاکستان دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان سریلانکا ارتباط وزیر خارجه پاکستان آسیا پاکستان روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور به خصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 6094831

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟