Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی در شیراز خبر داد.

مصیب امیری سه‌شنبه 12 آذر به خبرنگاران گفت: دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی از روز 26 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در شیراز برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به اعلام آمادگی 18 استان برای شرکت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تاکنون 40 غرفه از این نمایشگاه در اختیار صنعتگران و هنرمندانی از استان‌های مختلف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس همچنین به حضور 63 صنعتگر و هنرمند صنایع دستی فارس در این رویداد اشاره و اضافه کرد: این تعداد از هنرمندان در قالب 72 غرفه در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

امیری همچنین گفت: با توجه به اینکه گام‌های نهایی برای ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در حال برداشته شدن است، گفت: برپایی این نمایشگاه و به نمایش در آمدن بخشی از ظرفیت‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر شیراز یک ضرورت محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس خاطرنشان کرد که به شرکت کنندگان تاکید شده است که آثار و تولیدات با کیفیت خود را برای معرفی و عرضه در این نمایشگاه به نمایش درآورند.

امیری اضافه کرد: دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس، طی روزهای 26 آبان لغایت 29 آبان در شیراز برپا می‌شود و بین ساعت 16 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه صنایع دستی استان فارس شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ی مسلم باقری، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد آنها ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته‌ی هنر شرکت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون هم گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.
باقری گفت: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.
نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود