Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امین قاسمی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیرکل و کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان با محوریت پل بهداری خرم آباد اظهار داشت: پل بهداری خرم آباد که از سنگ و آجر ساخته شده، یکی از آثار به جا مانده از دوران قاجار بوده که مصالح به کار رفته و شکل معماری آن بیانگر تاریخی بودن این اثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به مقررات و قوانین وضع شده و همچنین مکاتباتی که از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با سایر دستگاه های اجرایی صورت گرفته، هر گونه عملیات ساخت و ساز، تسطیح و خاکبرداری چه در قالب پروژه های دولتی و چه بخش خصوصی، تنها با اخذا مجوز از این اداره کل امکان پذیر است.

وی ادامه داد:  در راستای حفظ و صیانت از آثار تاریخی که بخشی از آنها در حریم و محدوده شهرها واقع شده اند، کلیه نهاد های دولتی و غیر دولتی قبل از هر گونه عملیات اجرایی باید با ارائه طرح و برنامه به این اداره کل، ضمن انجام هماهنگی های لازم و نظارت کارشناسان این اداره کل پروژه های خود را عملیاتی نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد: در پروژه تخریب پل تاریخی بهداری که توسط شهرداری خرم آباد صورت گرفته، هیچ گونه مکاتبه یا استعلامی مبنی بر انجام عملیات بر روی پل مذکور با اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی که متولی حفظ و نگهداری آثار تاریخی استان می باشد انجام نگرفته که در نهایت منجر به وارد آمدن خساراتی به پل مذکور شد.

قاسمی افزود: با توجه به وضعیت بوجود آمده برای پل تاریخی بهداری خرم آباد و به منظور پیشگیری از تکرار این گونه اتفاقات، از تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی می خواهیم که در بحث ساخت و ساز ها قبل از آغاز هر گونه عملیاتی این اداره کل را مطلع کنند.

 پل بهداری خرم آباد به شماره ۳۲۶۴۳ مورخه ۲۴ شهریورماه ۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد.

برچسب‌ها مرمت میراث فرهنگی لرستان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت میراث فرهنگی لرستان بنای تاریخی مرمت میراث فرهنگی لرستان بنای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»