Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر در نشست صمیمی با اساتید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تبریز با اشاره به لزوم مقابله با آلودگی هوا و استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلاتی است که باید بیش از پیش به فکر مقابله با آن بود؛ همچنین استفاده از وسایط نقلیه عمومی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش میزان آلودگی هوا کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آلودگی های اخیر هوا، نگرانی در مورد آینده را بیشتر کرده است؛ چراکه تاثیر مخرب آلودگی هوا در آینده خودنمایی می کند.

شهردار تبریز گفت: انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها در اثر آلودگی هوا در افراد به وجود می‌آید و لازم است تا همه ما با حفظ محیط زیست، به فکر حفظ جان و سلامتی انسان ها باشیم.

وی گفت: سلامتی شهروندان مهم ترین چیزی است که امروز باید به آن توجه کرد و متاسفانه در گذشته چندان به این موضوع پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک، عنوان کرد: بر اساس آمار، حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای شخصی است و با توجه به این آمار، استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

شهین باهر در عین حال با قدردانی از همکاری شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت‌های تابع شهرداری تبریز در پروژه مترو، یادآور شد: بزرگترین اقدامی که طی دو سال اخیر در شهر انجام شده، موضوع تسریع در اجرای عملیات مترو بوده است که در این راستا با همکاری و همراهی شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تبریز هزار و ۳۰۰میلیارد مورد نیاز این پروژه تامین و تزریق شده است.

وی با اعلام حمایت جدی خود از پروژه مترو تبریز، اظهار کرد: حمایت از این پروژه در سال ۹۹ نیز ادامه می یابد و اگر بتوانیم خط ۱ را به ایستگاه لاله و فاز ۱ خط ۲ را از قراملک به بازار برسانیم، دسترسی بسیار خوبی ایجاد می کنیم و در بحث ترافیک نیز شرایط در این مسیرها بسیار بهتر می شود.

وی افزود: ما سعی داریم تا پروژه‌های ویترینی کمتری داشته باشیم؛ به عنوان مثال سازمان عمران روزانه یک هزار و ۲۰۰تن آسفالت توزیع می کند و این آسفالت ریزی ها به صورت شبانه انجام می شود تا مردم در ترافیک نمانند و یا اینکه روزانه هزار و ۵۰۰نفر در زیر زمین برای پیشرفت پروژه مترو فعالیت دارند.

46

کد خبر 1327337

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مترو استان آذربایجان شرقی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال انتخابات مجلس یازدهم استان البرز بازیگران سینما و تلویزیون ایران آنفلوانزا سینمای ایران سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت با میانگین ۱۰۳ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۸۸، میدان انقلاب ۸۳، پارک زمزم ۹۶، دانشگاه صنعتی ۹۴، رهنان ۶۲، خیابان فرشادی ۷۵، خیابان فیض ۸۱، بولوار کاوه و ولدان ۷۷ و خیابان میرزا طاهر ۵۶ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶، خیابان پروین ۱۷۰ و کردآباد ۱۵۵ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد و در بزرگراه خرازی با عدد ۱۲۸، خیابان زینبیه ۱۳۹ و سپاهان‌شهر ۱۱۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۸۴، شاهین‌شهر ۵۵، مبارکه ۶۴ و نجف آباد ۹۴ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۳۴ و قهجاورستان ۱۱۶ ناسالم برای گروه‌های حساس و در کاشان ۱۵۷ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در سجزی با میانگین ۲۴ پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6098887

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز