Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، گفت:گرامیداشت هفته معلولان فرصت مناسبی است که اقشار مختلف مردم، شناخت و آشنایی لازم را به مسائل و مشکلات جامعه معلول داشته باشند.

«معروف بسطامی» در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسیر سبز به مناسبت روز معلول، اظهار کرد: خود معلولان باید احساس کنند که مردم و مسئولان در کنار این عزیزان هستند و این هفته فرصتی است که مسئولان از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای تکریم و تجلیل از این عزیزان به نحو شایسته‌ای را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: هرکدام از افراد جامعه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است، معلولان نیز دارای ظرفیت‌های عظیم بالقوه‌ای هستند و می‌طلبد که زمینه‌سازی لازم برای تحقق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این عزیزان در جامعه مهیا شود.

بسطامی تصریح کرد: در کشور افراد شایسته و تأثیرگذاری داشته‌ایم که باوجود معلولیت‌های مختلف، در عرصه‌های گوناگون درخشیده‌اند و مایه افتخار کشور بوده‌اند، نقش معلولان در زمینه‌های مختلف نقش ویژه و اثرگذاری بوده است و باید تلاش کرد که از این ظرفیت و توانمندی برای پیشرفت کشور و استان بهره‌مند شویم.

وی گفت: ما کشوری اسلامی است که هم به‌عنوان مسلمان نسبت به هم محبت داریم، این محبت در وجود ما ایرانیان وجود دارد، انتظار می‌رود که این رابطه محبت و مودت بین اقشار مختلف افراد جامعه به‌ویژه با معلولان بیشتر تقویت شود و یک پیوند همیشگی و ناگسستنی بین معلولان، مسئولان و اقشار مختلف جامعه ایجاد گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام بابیان اینکه این پیوند و ارتباط نباید از زاویه ترحم و احساس باشد و معلولان احساس نکنند که مشکلی جسمی دارند و به آن‌ها ترحم می‌شود، به‌گونه‌ای رفتار کنیم که معلولان احساس کنند که ما به آن‌ها نیاز داریم و آن‌ها سرور ما هستند و در سطح جامعه از کرامت برخوردار باشند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باید در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به معلولان عزیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، دولت تدبیر و امید در بحث ارائه خدمات بهتر به جامعه معلولان، قانون جامع حمایت را تصویب کرده آیین‌ها نامه‌های این قانون بر اساس وظایف و شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی قانون ابلاغ‌شده است و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این آیین‌نامه هستند.

بسطامی تصریح کرد: بخشی از این موضوعات این قانون، در حوزه درمان، معیشت، حوزه توان‌بخشی و مناسب‌سازی است که خوشبختانه استان ایلام در این خصوص خوب کارشده است اما مطلوب نیست که لازم که دستگاه‌های اجرایی در راستای وظایفی که دارند، این خدمات را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی و معلولان، نیازمند تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است و بهزیستی به‌تنهایی توان ارائه خدمات کامل به این عزیزان را ندارد، البته مردم هم می‌توانند در این زمینه واردشده و خیرین و نیکوکاران وارد عرصه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی