Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@06:30:32 GMT

پروفسور رضا یکی از حامیان خانه ریاضیات بود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۴۴۹۵

پروفسور رضا یکی از حامیان خانه ریاضیات بود

مدیرعامل خانه ریاضیات اصفهان در آئین پروفسور فضل الله رضا گفت: پروفسور رضا یکی از حامیان خانه ریاضیات بود که در روزهای ابتدایی تاسیس خانه و با هماهنگی وزارت امورخارجه در سال ۷۹ به اصفهان آمدند و خانه ریاضیات توانست ارتباطی با وی برقرار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروزان خردپژوه در آئین یادبودپروفسور فضل الله رضا اندیشمند بزرگ ریاضی جهان اظهار کرد: خانه ریاضیات اصفهان در سال ۷۷ تاسیس و با پیشینه ستاد جهانی ریاضیات طرحی را تهیه کرد و اصفهان توانست تفاهم نامه ای با این ستاد منعقد کند و تعدادی از استادان دانشگاه های اصفهان گردهم جمع شدند و اولین بنیان خانه ریاضیات ایران را بنا نهادند و در حال حاضر ۳۵ خانه ریاضیات در ایران تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در همان روز های ابتدایی تاسیس خانه ریاضیات صحبت از حضور پروفسور رضا به عنوان یکی از شخصیت های برجسته بود که سرانجام با هماهنگی وزارت امورخارجه و در سال ۷۹ به اصفهان آمدند و خانه ریاضیات توانست ارتباطی با وی برقرار کند.

مدیرعامل خانه ریاضیات اصفهان ادامه داد: پروفسور رضا یکی از حامیان خانه ریاضیات بود و چندین جلد کتاب و سخنرانی های ایشان توسط خانه ریاضیات به چاپ رسید.

وی پیرامون شخصیت پروفسور رضا افزود:پرفسور رضا تحصیل کرده مهندسی برق در دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه کلمبیا ادامه و نهایتا در دانشگاه پلی تکنیک نیویورک مدرک دکترا را کسب کرد و بعد از آن در دانشگاه های برتر دنیا به تدریس پرداخت. وی به عنوان یکی از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات شناخته شده و از ایشان تعداد زیادی کتاب به جای مانده که در حال حاضر در دانشگاه های دنیا به عنوان کتاب مرجع تدریس می شود.

خردپژوه تاکید کرد پروفسور رضا زمانی که ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت سیستم سنتی آموزش را  به سیستم واحدی تبدیل کرد سیستم سنتی به این صورت بود که اگر دانشجویی درسی را مردود میشد سال بعد باید مجددا درس ها را میخواند و همچنین در مدت ریاست پرفسور رضا برخی اساتید در دانشگاه تهران کرسی دار بودند یعنی در واقع غیر از این اساتید کسی حق نداشت این دروس را تدریس کند و پروفسور رضا با تبدیل سیستم سنتی آموزشی به واحدی باعث شد دانشجویان فارغ التحصیل نیز به تدریس بپردازند.

مصطفی حیدری مدیر خانه سینما اصفهان پیرامون اکران مستند علم و عشق ساخته منوچهر مشیری ادعان کرد: کارگردان این مستند تاکید داشت که این مستند خاطرات حاصل اطلاعات دو سفر پروفسور به ایران و ارتباط تلفنی بوده است اما به دلیل اقامت پروفسور رضا در خارج از ایران و مدت کوتاه سفرش  به ایران احاطه کامل آن طوری که باید نداشته و نتوانسته این مستند را کامل کند.

وی افزود: منوچهر مشیری که مشهور به ساخت پرتره  است و از بهترین آثار او می‌توان به مستند دکتر دبیرسیاقی، دکتر جعفر شهیدی و پروفسور رضا اشاره کرد مشیری معتقد است که ثبت مستند پروفسور رضا بسیار ارزشمند است زیرا از پروفسور رضا بیشتر مصاحبه و گزارش به جای مانده و به همین دلیل شرایط تولید این مستند خیلی مساعد نبوده است.

کد خبر 399396

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروفسور رضا پرفسور فضل الله رضا خانه ریاضیات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

به گزارش قدس خراسان، دانشجویان دختر و پسر از ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد مشهد به همراه اساتید خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات اسرائیل غاصب سر دادند.

همچنین این اساتید در سخنانی رفتار دوگانه مقامات آمریکایی در خصوص آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد دانشجویان را محکوم کردند؛ در ادامه بیانیه جامعه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در محکومیت خشونت پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان در مراکز علمی این کشور را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن حمایت از همه حرکت‌های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سراسر جهان، حمایت خود را از حرکت اعتراضی دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی این کشور اعلام کرده و انزجار خود را نسبت به رفتار دوگانه دولت و هیات حاکمه آمریکا در سلب آزادی‌های معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.

در حاشیه این تجمع یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی که در هر ماجرایی در جهان سریع وارد شده و به اظهار نظر و دخالت در امور دیگران می‌پردازند، در خصوص سلب آزادی بیان دانشجویان خود پاسخگو باشند.

زینب صابری افزود: به ظاهر گفته اند امکان انجام هر حرکت اعتراضی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا فراهم است، اما وقایع اخیر نشان داد فقط رویدادهایی که با دیدگاه هیات حاکمه هم جهت باشد امکان بروز دارد و فقط قشری که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراه هستند امکان اظهار نظر دارند.

همچنین در این تجمع برخی دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رفتار سلبریتی ها و افراد مشهور هنری و ورزشی کشورمان که بر خلاف آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، در برابر خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.

دیگر خبرها

  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت