Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:36:36 GMT

۴۰۸ هکتار از اراضی زنجان در آتش‌سوزی‌ها سوخته است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۵۹۴۲

۴۰۸ هکتار از اراضی زنجان در آتش‌سوزی‌ها سوخته است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سال‌جاری ۴۰۸ هکتار از اراضی استان در آتش‌سوزی‌ها سوخته است.

رضا مهدیون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی به صورت جدی دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری ۵۲ مورد خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی استان زنجان انجام شده است، خاطر نشان کرد: در این موارد از تصرف ۱۴۹ هکتار جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۶۱ مورد پیشگیری از تصرف انجام شده است، بیان کرد: در این پرونده‌ها از تصرف ۱۹۴ هکتار از اراضی ملی جلوگیری شده است.

مهدیون با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات در اراضی ملی توقیف شده است‌، خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۳۸ مورد گزارشات مردمی واصل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تنظیم ۲۵۷ پرونده ماده ۵۵ خبر داد و گفت: این پرونده‌ها شامل ۵ هزار و ۳۱۲ هکتار از اراضی ملی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۹ مورد اخراج دام در زنجان انجام شده است، عنوان کرد: ۲۷ هزار و ۳۷۹ رأس دام از اراضی ملی اخراج شده است.

مهدیون با اشاره به اینکه ۲۳ مورد مورد حریق در مراتع استان زنجان اطفا شده است، گفت: ۴۰۸ هکتار از اراضی استان در این آتش‌سوزی‌ها سوخته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: در سال‌جاری چهار متخلف حوزه منابع طبیعی بازداشت شدند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق20

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان منابع طبیعی یگان حفاظت آتش سوزی ها سوخته خبر بازدداشت چهار متخلف هکتار تنظیم پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه