Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: خرید حمایتی زعفران در این استان با استقبال کشاورزان رو به رو  و موجب تعادل قیمت این محصول در بازار شده است.

مهدی ناصری مقدم افزود: خرید حمایتی زعفران از ۱۰ آبان ماه در این استان آغاز شده است و طبق ابلاغیه سازمان مرکزی تعاون روستایی تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های خراسان رضوی فعال هستند و خرید این محصول از کشاورزان را انجام می‌دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی محصول زعفران با چهار عنوان نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شده و پس از آزمایش صورت می‌گیرد و  بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود. 

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی طی سال گذشته ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت از آن به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد خراسان رضوی اتحادیه زعفران و خشکبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد خراسان رضوی وزارت جهاد کشاورزی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.

زهرا آهنگرزاده افزود: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.

 کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴.۷ میلی متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.

 

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی