Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:52:22 GMT

۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۹۵۰

۱۱۰۰ روستای خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

علی اکبر لبافی سه شنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی سبزوار با حضور معین‌های اقتصادی این شهرستان افزود: از مزایای طرح کسب و کار روستاها تدوین ظرفیت، پتانسیل ها و مشاغل مزیت دار این مناطق است که در طرح مثلث توسعه اقتصادی مورد توجه معین‌ها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای ۳۰ درصد روستاهای خراسان رضوی کارت اهداف صادر شده که در آن شاخص های وضع موجود مشخص و رسیدن به وضع مطلوب، سهم شاغلان و سرانه های درآمدی نیز پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در توسعه اقتصادی تاکید بر مشارکت مردم است و طرح هر روستا یک معین اقتصادی محور و الگوی مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی است.

لبافی افزود: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی تاکنون ۱۰۰ معین اقتصادی مشخص شده و هر معینی مدل‌های مختلفی از توسعه را ارائه داده است.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: توسعه روستاها از اولویت‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی است و در این راستا برای هر روستای این شهرستان یک ستاد توسعه ایجاد شده است.

احمد برادران افزود: برای اجرای مثلث اقتصادی شهرستان سبزوار چند راهبرد تعریف شده که  فعالیت فکری و نرم افزاری، افزایش مشارکت مردم و روستائیان، تسهیل فرایند سرمایه گذاری و تاکید بر مشاغل خُرد پشتیبان محور مهمترین این راهبردهاست.

وی اضافه کرد: از پنج معین اقتصادی سبزوار  سه معین اقتصادی با ۳۰ طرح و سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال ثبت سامانه شده اند.

 فرماندار سبزوار گفت: سه معین ثبت شده در سامانه تاکنون ۶۸۳ فرصت شغلی ایجاد کرده اند و هفت مورد فعالیت فرهنگی به وسیله این معین ها ثبت شده است.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی اجرایی شد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق روستایی و شهری و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می‌شوند.

معین‌های اقتصاد مقاومتی در این طرح، وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را برعهده دارند.

در این طرح، استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق، رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در داخل این مثلث قرار گرفته اند

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است و ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان اشتغال خراسان رضوی سرمایه گذاری شاخص کسب و کار زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴