Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- كارگردان نمايش مانستر گفت: واقعیت امر تئاتر کار کردن نسبت به گذشته بسیار سخت شده است، یکی از دلایل اصلی این قضیه هزینه‌های بالای تولید تئاتر است، هزینه‌هایی همچون دستمزد عوامل، دکور، موسیقی و غیره بالا رفته‌اند اما متاسفانه در نقطه مقابل تعداد مخاطبان تئاتر به افت داشته است. تاریخ انتشار: 08:43 - 13 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۳۳۷۵

کوروش شاهونه بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: امسال در دو اثر نمایشی به ایفای نقش پرداختم و خوشبختانه هر دو اثر شانس بالایی برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در نمایش «چاروسی» هم بازی داشتم که اين نمايش شانس حضور در فجر را دارد. 

وی در همین راستا ادامه داد: از اوایل سال در تمرینات نمایش کرونوس شرکت پیدا کردم که خرداد و تیر ماه امسال روی صحنه رفت، در همان زمان مشغول تمرینات نمایش صدای خنده حضار بودم که با چند روز اختلاف تیر و مرداد ماه در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا رفت، حال منتظر نظر هیات انتخاب فجر هستم تا ببینم کدامیک از این دو اثر در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر امسال حضور خواهند داشت. 

بیشتر بخوانید: آخرین گفت‌وگوى شاهونه پیرامون حضورش در نمایش «کرونوس» را اینجا مطالعه کنید

بازیگر نمایش «بی‌پدر» درباره دومین تجربه کارگردانی تئاتر خود اضافه کرد: نمایش «مانستر» دومین تجربه من در عرصه کارگردانی تئاتر، ما‌ه‌ها مشغول نگارش این متن بودم و حال بعد از چند ماه تمرین از دی ماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد آن را روی صحنه خواهم برد. 

وی درباره موضوع نمایش «مانستر» تاکید کرد: این نمایش با محوریت بیماری اسکیزوفرنی نوشته شده است، برای پرداخت بهتر این مساله ماه‌ها درگیر پژوهش درباره این بیماری بودم و به همین واسطه با افراد متعددی پیرامون این مقوله به بحث و تبادل نظر پرداختم.

بازیگر نمایش «کرونوس» تولید تئاتر در زمان حاضر را اتفاقی بسیار سخت دانست و اذعان کرد: واقعیت امر تئاتر کار کردن نسبت به گذشته بسیار سخت شده است، یکی از دلایل اصلی این قضیه هزینه‌های بالای تولید تئاتر است، هزینه‌هایی همچون دستمزد عوامل، دکور، موسیقی و غیره بالا رفته‌اند اما متاسفانه در نقطه مقابل تعداد مخاطبان تئاتر به افت داشته است. 

وی درباره وضعیت فعلی تئاتر افزود: حال تئاتر اصلا خوب نیست، هیچ چیز سرجایش نبوده و انگار کسی هم راه حلی برای آن ندارد. امیدوارم تئاتر از حال مریض گونه فعلی خود که منبع درآمدی برای دلالان شده، به سرعت خارج شود.

بازیگر نمایش «صدای خنده حضار» نبود حمایت مناسب از تئاتر را مشکلی بزرگ خواند و اذعان کرد: متاسفانه حمایتی از تئاتر نمی‌شود، به نوعی همه چیز در تئاتر به بخش خصوصی واگذار شده و حمایت دولتی از این رشته تنها در حد کلام باقی مانده است، اوضاع شاید برای عده‌ای در تئاتر مناسب باشد اما متاسفانه نسل جوان تئاتر به شدت تحت فشار است. 

شاهونه با اشاره به همکاری با سجاد افشاریان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نمایش مانستر همکاری با سجاد افشاریان را تجربه کرده‌ام، افشاریان در این نمایش به عنوان تهیه کننده کنار گروه بوده و همین اتفاق انرژی مثبتی را به شخص من و سایر عوامل تزریق کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمایش کرونوس نقد تئاتر تماشاخانه شهرزاد كارگردان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان

سرهنگ رضایی از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها هبرگزاری دانشجو ، سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان؛ از جان باختن ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در راه ها و جاده‌های شمال استان خبر داد.

وی با خطر آفرین خواندن این خودروها تصریح کرد: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب حادثه و واژگونی خودرو‌های دیگر شهروندان و همچنین افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای در سطح راه‌های استان کرمان هستند.

او با اشاره به تحلیل آماری حوادث افزود: ٥ هزار و ١٤٧ تصاف منجر به فوت و جرح طی سال قبل در جاده‌های استان رخ داده و متاسفانه یک هزار و ٦٦ نفر جان خود را از دست داده و ٦ هزار و ١٣٧ نفر نیز صدمه دیده و مجروح شده‌اند.


رضایی با بیان اینکه ٨٠ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال مربوط به پژو و پراید بوده است، اعلام کرد: در حوادث رانندگی نوروز سالجاری ۴۱۵ نفر مجروح و متاسفانه ۸۱ نفر از هموطنان در استان کرمان جان باخته اند.

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!