Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به دنبال آن هستیم که یک نمایشگاه جامع در تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در قزوین برگزار کنیم.

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن استان قزوین در دی‌ماه سال جاری اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نمایشگاه‌های پراکنده‌ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد و یا سایر نهادهای فرهنگی در سطح استان برگزار شد که جامع نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید تلاش کنیم تا شأن و عزت قرآن کریم حفظ شود ازاین‌رو به دنبال آن هستیم که یک نمایشگاه جامع در تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در قزوین برگزار کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: این نمایشگاه با مساعدت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان چون اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاریخ برگزاری این نمایشگاه قرآن از 11 تا 18 دی‌ماه خواهد بود و برای هر چه پربارتر شدن آن از انتشارات فعال حوزه قرآن که به‌صورت مکتوب و الکترونیک در حال فعالیت هستند دعوت‌شده تا در این نمایشگاه حاضر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: همچنین تلاش می‌شود از ظرفیت‌های استان، مؤسسات قرآنی و فرهنگی فعال و ادارات و ارگان‌های فعال استان قزوین در این زمینه دعوت کرده تا آثار و خدمات خود را در حوزه قرآنی به علاقه‌مندان ارائه کنند.

این مسئول با بیان اینکه غرفه‌ای به نام کتب خطی قرآن و اسناد تاریخی در این حوزه در نمایشگاه قرآن استان قزوین دایر خواهد شد، گفت: در بخش هنری نمایشگاه نیز آثار و تولیدات هنری در حوزه قرآن در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته کامل قرآنی در طول نمایشگاه قرآن خواهیم داشت، اعلام کرد: برگزاری برنامه‌ها متعدد قرآنی، کرسی‌های تلاوت، نشست‌های تخصصی، شب‌شعر قرآنی، ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های قرآنی و تجلیل از خادمان قرآنی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در طول برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا فضای مناسب ویژه کودکان و نوجوان در نمایشگاه دایر شود، افزود: برپایی غرفه ویژه کودکان و نوجوانان در نمایشگاه همراه با برنامه‌های متعدد از جمله رسانه‌های دیجیتال، فضای مجازی، قصه‌های قرآنی و غرفه نقاشی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این قشر است.

این مسئول یادآور شد: با اداراتی چون آموزش‌وپرورش و بهزیستی هماهنگ شده تا زمینه بازدید مدارس و مهدهای کودک از نمایشگاه فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نمایشگاه قرآن عنوان کرد: در قبل و حین برگزاری نمایشگاه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد تا شاهد استقبال خوب علاقه‌مندان و شهروندان از نمایشگاه قرآن استان قزوین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان با اشاره به مکان برپایی نمایشگاه قرآن قزوین خاطرنشان کرد: شبستان مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در منطقه کوثر قزوین به‌عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه انتخاب‌شده که مکان بسیار مناسب و در خور شأنی است؛ این شبستان هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشده و برپایی نمایشگاه قرآن زمینه مناسبی برای افتتاح رسمی این شبستان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین نمایشگاه قزوین نمایشگاه قرآن قزوین خادمان قرآن رسانه های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴

پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در ویتنام برپا می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پاویون ملی شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در رویداد بزرگ نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آسیا با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اردیبهشت 1403 در کشور ویتنام برپا می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی پزشکی و داروسازی ویتنام از 9 تا 12 می (مطابق با 20 تا 23 اردیبهشت ماه 1403) در محل کاخ فرهنگی ویت خو در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بر روی ارائه به‌روزترین فناوری‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای برجسته این حوزه متمرکز خواهد بود، به طوری که متخصصان و فعالین حوزه سلامت و پزشکی از سراسر جهان برای تبلیغات و معرفی محصولات، تبادل تجربیات و بهره‌گیری از فرصت‌ها در سرمایه‌گذاری، تولید و گسترش کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

غرفه‌داران و مخاطبین این نمایشگاه از حوزه های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تولیدکنندگان دارویی، تجهیزات و خدمات زیبایی، تجهیزات تشخیص و درمان بیماری‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات توانبخشی هستند.

شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پاویون تا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 فرصت دارند در سامانه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری به نشانی https://tesc.ir/service/8/1 ثبت‌نام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09355242413 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن