Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است. وقتی بنزین ۱۵۰۰ تومان شده طبیعی است که بر برخی مسائل تاثیر می‌گذارد، اما این میزان تأثیر، کارشناسی شده و معلوم است، اما اگر کسانی فراتر از این بخواهند سودجویی کنند، انصافا بی توجهی به افکار عمومی و مردم است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که سه‌شنبه شب در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این نشست به ارائه گزارش‌ها و جمع بندی عملکرد همکاران رسانه‌ای در کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در خصوص موضوع طرح مدیریت سوخت اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کارگروه با مسئولیت صدا و سیما تشکیل شده بود تا نسبت به اطلاع‌رسانی، آگاهی‌رسانی و تبلیغات در این زمینه اقدام کند.

وزیر کشور با مرور دیگر باره روند منجر به طرح مدیریت سوخت، تصریح کرد: مقرر بود در دی ماه سال ۹۶ طرح مدیریت مصرف سوخت که در سه سال قبل از آن قرار بود اجرایی شود و نشده بود، اجرا شود، لکن باز هم به دلایلی اجرای آن در آن سال نیز به تعویق افتاد؛ اما به هرحال از همان زمان، تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح، پیوست داشته و آمادگی لازم را در این زمینه داشتند.

وی افزود: در این جلسه همه دستگاه‌ها، گزارش‌های خود را به صورت مکتوب ارائه و توضیحاتی نیز مطرح کردند که بحمدلله اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و از همه تشکر می‌کنم.

رحمانی فضلی گفت: برخی اوقات نقل قول‌ها یا صحبت‌هایی درباره عدم پیش بینی اقناع‌سازی مطرح می‌شود، در حالی که چنین نیست؛ چرا که پیش بینی شده بود و همه بخش‌های مرتبط نیز در این موضوع زحمت کشیدند، ولی به هر حال در هر موضوعی به خصوص در مورد موضوعات مهمی از این دست، علی‌رغم مدل‌ها و روش‌های مختلف باید متناسب با برنامه‌ریزی کار کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه ستاد همچنین به موضوع تنظیم بازار اشاره شد، اظهار کرد: در این نشست تاکید شد افزایش قیمت‌ها بیش از این محقق نشود و همین میزان افزایش هم با وارد کردن کالا‌های ذخیره‌ای به بازار کنترل شود تا مردم در این شرایط با افزایش‌های افسار گسیخته مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است. وقتی بنزین ۱۵۰۰ تومان شده طبیعی است که بر برخی مسائل تاثیر می‌گذارد، اما این میزان تأثیر، کارشناسی شده و معلوم است، اما اگر کسانی فراتر از این بخواهند سودجویی کنند، انصافا بی توجهی به افکار عمومی و مردم است.

وزیر کشور با یادآوری ۱۶ آذر روز دانشجو این روز را نماد مبارزه با استکبار برشمرد و گفت: شهادت دانشجویان در این روز خاطره غم انگیزی است و روند دانشگاه‌ها باید مبنایی برای انسجام، وحدت، دشمن شناسی و آگاهی بخشی باشد و دراین مسیر همه رسانه‌ها و دانشجویان و دانشگاه‌های کشور همکاری لازم را داشته باشند تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: بنده هم امروز گزارشی از روند کلی تغییرات قیمت ارائه کردم و نقاط مثبت و قوت و نقاط آسیب و ضعف در مواجهه عملی با این موضوع بررسی شد و مقرر شد تا دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در این حوزه ضعف‌ها و آسیب‌های خود را بررسی کنند تا ان شاءالله در موارد دیگری که نیاز به چنین عزم ملی وجود دارد، با آسیب و ضعف مواجه نشویم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص روند ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس گفت: ثبت نام‌ها در دو روز نخست ثبت نام امسال، نسبت به دور قبل همین انتخابات، حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش داشت.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تقاضا دارم هر کسی که واقعا خود را در تراز و متناسب با معیار‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای مردم ایران می‌داند و هم تجربه و هم توان این کار را دارد، حتما ثبت نام کند و مردم هم از تجربه و علم آن‌ها استفاده می‌کنند و در تدوین قوانین درست و انجام نظارت‌های صحیح و قانونی بهره‌مند شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر کشور قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور