Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان ایلامی به مناسبت روز مجلس، جلسه‌ای با عنوان مطالبه‌ گری از نمایندگان مردم ایلام در مجلس برگزار کردند که حواشی را نیز در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، به مناسبت دهم آذرماه (روز مجلس) جلسه‌ای با عنوان «مطالبه‌گری دانشجویان با نمایندگان مجلس در استان ایلام» برگزار شد.

در این نشست که تنها جلال میرزایی عضو کمیسیون امید مجلس حضور داشت و دیگر نمایندگان غایب بودند، گفت: مدرس اهل قناعت و ساده زیستی بود و در زندگی سیاسی خود نیز این موارد را رعایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدرس پس از حضور در ایران فعالیت سیاسی خود را از اصفهان آغاز می کند. در مشروطه پس از چند سال و علی رغم انتظاراتی که ایرانی‌ها داشتند و پس از اینکه جنگ جهانی شروع شد نتوانستند از نتایج حاکمیت قانون برخوردار شوند. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعالیت مدرس از مشروطه شروع می شود، مدرس در مقابل اقدامات مشروطه خواهان می ایستد و تبعید می شود.

میرزایی ادامه داد: در شرایط فقری که در ایران به وجود می‌آید مردم ایران منتظر ناجی هستند که انگلیس رضاخان را سر کار می‌آورد و عملا به ناجی ایرانیان مبدل می‌شود. مدرس با رضاخان مخالفت می‌کند و بعدها رضاخان وی را تبعید کند و به شهادت برسد.

سوال؛ در ادامه پژمان اکبری از دانشگاه علوم پزشکی در سوالی از نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مردم ایران شوک زده شدند، در مصاحبه‌ای شما گفتید که نگهداری کارت سوخت جز زحمت برای مردم چیزی ندارد. شما که مخالف کارت سوخت بودید چرا در طرح استیضاح وزیر نفت شرکت نکردید؟

میرزایی: کارت سوخت به نحوی توجیه دارد که شما سهمیه بندی بنزین داشته باشید، خود جایگاه هم کارت سوخت دارد. ما بر اساس کارت جایگاه داران آمار مصرف بنزین را داریم،

وی افزود: سال 95 در مجلس، برنامه پنج ساله توسعه تدوین شد و رئیس کمیسیون تلفیق، حاجی بابایی گفت که طی سال‌های بعد قیمت بنزین افزوده شود. در سال اول برنامه‌ای بود که قیمت سوخت را به تدریجی افزایش دهد و همین نمایندگان از جمله آقای دلیگانی مخالفت کردند. نمی‌شود ما در کمیسیون تلفیق افزایش بنزین را مطرح کنیم و وقتی تصویب شد برای رای جمع کردن چیز دیگری بگوییم، من با عوام فریبی مخالفم. دلیل مخالفت بنده در خصوص کارت سوخت هم همین بوده است.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس خاطر نشان کرد: استیضاح زنگنه به نام مردم و به کام رانت خواران است، آقای زنگنه یکی از وزرای کارآمد و پاک‌دست این دولت است. سران سه قوه تصمیمی گرفتند و زنگنه نیز اجرا کرد. در مورد استیضاح آقای زنگنه هم باید بگویم که جریانی که هم اکنون مخالف آقای زنگنه هستند بخاطر لجبازی با رئیس جمهور چنین کاری کرده‌اند. خود بنده به کسی که استیضاح را امضا کرده گقتم که شما چرا امضا می‌کنید؟ او گفت ما در چنین شرایطی بایستی یک نفر را قربانی کنیم.

سوال؛ اعظمی از دانشگاه علوم پزشکی نیز در سوالی گفت: امام (ره) می‌فرمایند: مجلس در راس امور است؛ در شهریور ماه امسال در مجلس گفتند آرا نمایندگان به صورت شفاف صورت پذیرد، اما شما با این طرح موافق نبودید، چرا با اینکه هیچ فشاری از مردم به نماینده تحمیل نمی‌شود در این طرح و از طرفی نیز ممکن است باعث تحسین وی شود، شما مخالف بودید.

میرزایی: به برخی از طرح‌ها نمی‌شود شفاف رای داد چرا که برخی از اصحاب قدرت در استان نمایندگان را تحت فشار قرار می‌دهند. ما می‌گوییم مدرس شجاعت داشت، این شجاعت را برای خودمان که نمی‌خواهیم و برای منفعت ملی می‌خواهیم. تشخیص من این است که گاهی اوقات باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم. من به این دلیل با این طرح مخالفم.

سوال؛ رشیدپور از دانشگاه علوم پزشکی: حمایت رهبری در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین نبود و حمایت ایشان از سران سه قوه بود و به قانون احترام گذاشتند، رهبری ایراداتی به این طرح داشتند. اخیرا شما مصاحبه‌ای داشتید که می‌گویید در مجموع تمام جوانب اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین سنجیده شده است و پرداخت یارانه جدید باعث کمتر شدن اقشار کن درآمد می‌شود.

حالا چطور می‌شود شما یک زمان مخالف این طرح بودید و از اقدام به سهمیه بندی بنزین در دولت قبلی مخالفت کردید، اما در این دولت از آن حمایت می‌کنید.

میرزایی: رهبری با موضع‌گیری خود بحرانی را کنترل کرد، چرا ما با انتخاب کلماتی خاص به دنبال کش دادن بحران باشیم. چرا باید وقتی روح مطلب را بفهمیم، یک کلمه‌ای را بیابیم که دولت را تخریب کند؟ با کلمات نباید بازی کرد. این حرف شما چه معنایی می‌دهد؟ 

وی افزود: رهبری سران سه قوه را تایید کردند، ابهام ایجاد کردن چه کمکی به ایجاد آرامش در جامعه می کند؟ این چنین موضع‌‌گیری‌های قابل تاملی را در راستای سوق دادن نارضایتی‌ها به دولت می‌دانم. نباید در شرایط ناآرامی کشور در خصوص تصمیم‌گیری‌ها تردید ایجاد کنیم.

شرایط دوران احمدی نژاد با امروز متفاوت است. اگر ما از قبل اعلام می‌کردیم، مردم تمامی مخازن خود را از بنزین ذخیره می‌کردند و اتفاقات ناگواری رخ می‌داد. مسوولان کشوری تصمیم گرفتند که اینگونه اجرا شود. بحث‌ها در ارتباط با یک مسئله بایستی قبل از تصمیم‌گیری باشد نه بعد از آن.

سوال؛ اقبالیان یکی دیگر از دانشجویان گفت: فرار مالیاتی در کشور بسیار زیاد است اگر همین یک مسئله به درستی اجرا شود می‌شود کشور را از نفت جدا کرد. تصویب و اجرایی شدن برخی مالیات‌ها باعث می‌شود در کاهش قیمت مسکن تاثیر گذارد. خود شما در راستای اجرایی این طرح چه تلاشی داشتید؟

میرزایی: این مسئله یک مشکل ساختاری در کشور است. وقتی دولت به تدریج به جای مالیات درآمد خود را از نفت کسب می‌کند جامعه وابسته به دولت می‌شود. احتمالا با توجه به افت درآمد نفتی درآمدهای مالیاتی در سال‌های آینده را بتوانیم به 150 و 170 میلیارد برسانیم. این موضوع را نمی شود یک دفعه بر دوش مردم پیاده کرد. چون نارضایتی اجتماعی را تشدید می‌کند.

سوال؛ احمدرضا صادقی از دانشگاه آزاد گفت: از دوران احمدی‌نژاد کرمان تا روحانی ایلام را بگویید که چه اتفاقی افتاد از جریان اصولگرایی به اصلاح طلبی رسیدید. در این چهار سال چه هزینه‌ای برای مردم ایلام داده‌اید؟ هراس مجلس دهم از روح الله زم چیست که طرح دو فوریتی دادید که اظهارات دستگیری‌ها را به سمع و نظر مردم نرساندید. با شفافیت مسوولین از اموالشان مشکلی ندارید؟ 

میرزایی: در دوران دانشجویی بنده با همه طیفها تعامل داشتم. یکی از مسوولینی که الان کنار رفته در آن زمان نوشته بود که میرزایی عضو موتلفه بوده که بنده از این فرد ناراضی هستم و این موضوع را وی به خلاف واقع نشر می‌دهد. بنده عضو موتلفه نبوده و نیستم. من هیچوقت با ستاد و کسانی که با آقای احمدی‌نژاد فعالیت داشته‌اند ارتباط نداشته‌ام.

وی افزود: شبکه‌های ماهواره مرتبا به جامعه القا می‌کنند که مسوولین ما دزد هستند. اما اگر خودمان یک طرحی را اجرا کنیم که صحه بگذارد بر این موضوع که مسوولین دزد هستند، من آن را تایید نمی‌کنم. به همه نسبت ناروا نزنیم، چرا باید اینگونه همدیگر را تخریب کنیم؟ با اجرای این طرح ما این را می‌رسانیم که همه مسوولین دزد هستند، مگر خلافش ثابت شود.

درمورد هراس مجلس از روح الله زم باید بگویم، کسانی که دسترسی به اطلاعات داشتند از این موضوع هراسناک بودند، من نوعی که دسترسی به اطلاع ندارم. برخی از جامعه خودی با وی در ارتباط بودند که باید به جد با آنان برخورد شود.

سوال؛ محتشم از دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شما از مدافعان برجام، CFT و FATF بودید، به عنوان نماینده استانی که سهم زیادی از بیکاری را دارد، بفرمایید حل مشکل اقتصادی کشور و استان وابسته به نگاه بیرون، چنین طرح‌ها و غرب است؟ 

میرزایی: من شیفته برجام نیستم و تنها دغدغه منافع ملی را دارم. قبل از برجام صادرات ما 800 بشکه بود و پس از آن 2 میلیون و 600 هزار بشکه می‌شود، ترامپ می‌گوید ایران 100 میلیارد دلار اموال بلوکه شده داشت و برجام باعث شد که ایران اموالش را بگیرد. نتانیاهو نیز در این خصوص می‌گوید ایران در چاه افتاده بود و اوباما طناب نجات برجام را به چاه انداخت.

این جلسه که با غیبت دیگر نمانیدگان استان همراه بود، با پرسش و پاسخ دانشجویان به پایان رسید.

انتهای پیام/9708

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان مجلس شورای اسلامی ایلام مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد